Vizualizáció és reklám kapcsolatának vizsgálata Magyarországon

Kriger Martin Bence (2024) Vizualizáció és reklám kapcsolatának vizsgálata Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kriger Martin Bence.pdf] PDF
Kriger Martin Bence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)
[thumbnail of TutraiCsillaÉrtékelés.pdf] PDF
TutraiCsillaÉrtékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (230kB)

Absztrakt (kivonat)

Ez a szakdolgozat alaposan áttekinti a vizualizáció és a marketing kapcsolatát. Az elsődleges célom az volt, hogy feltárjam a vizuális tartalmak hatását a fogyasztói viselkedésre és elkötelezettségre, valamint megértsük, hogyan lehet ezeket a technikákat hatékonyan alkalmazni a vásárlás ösztönzésére. A vizuális tartalmak, különösen a fényképek és videók, fontos eszközök a közönség bevonásában és az érzelmek kiváltásában. A szakdolgozat történeti áttekintést nyújt a fotográfia fejlődéséről, kezdve a camera obscura korai megjelenésétől egészen a digitális fotózásig. Az elmúlt évszázadok során a fotográfia és a reklámfotózás egyaránt jelentős fejlődésen ment keresztül, és szoros kapcsolatban állt a technológiai előrelépésekkel és a média fejlődésével. A reklám történeti áttekintése azt mutatja, hogy az emberiség már régóta használja a reklámokat az áruk és szolgáltatások népszerűsítésére. Az egyiptomi papirusztekercsektől kezdve a modern digitális korszakig a reklámok számos formában és platformon jelennek meg, beleértve az újságokat, a televíziót, az internetet és a közterületi hirdetéseket stb. A színek pszichológiai hatásainak elemzése kiemeli a színek fontosságát a reklámokban és a vizuális kommunikációban. A különböző színek különböző érzelmeket és asszociációkat váltanak ki a nézőkből, és hatékonyan használhatók a márkák megkülönböztetésére és a termékek pozitív érzetének kialakítására. A vizuális tartalmak hatékonyságát befolyásoló tényezők között kiemelendő a design és az esztétika szerepe. Az egyszerű, letisztult és vonzó design segíthet kiemelni egy terméket vagy szolgáltatást a versenytársak közül, és vonzóbbá teheti a fogyasztók számára. Emellett fontos figyelembe venni azokat az esztétikai preferenciákat és trendeket is, amelyek változhatnak az idő múlásával és a különböző demográfiai csoportok között. A videómarketing egyre növekvő jelentősége is hangsúlyozandó. A videók dinamikusak és interaktívak lehetnek, és lehetőséget kínálnak a márkák számára arra, hogy közelebb kerüljenek a célközönségükhöz. A vlogok, az élő közvetítések és az animációs videók népszerűsége egyaránt nő, és ezek a formátumok hatékonyan kihasználhatók a fogyasztói elkötelezettség növelésére. Az influencer marketing szintén fontos szerepet játszik a vizuális tartalmak és a marketing összefüggésében. Az influenszerek nagy követőtáboruk révén képesek hiteles és személyes kapcsolatot kialakítani a közönségükkel, és hatékonyan közvetíteni a márkák üzenetét. Az influencer marketing egyre népszerűbbé válik, és sok vállalat felismeri annak lehetőségeit a fogyasztói elkötelezettség és a bevételnövelés terén. A mérések és az analitika fontosságát nem szabad alábecsülni a vizuális marketingben. Az online platformok lehetővé teszik a cégek számára, hogy részletes adatokat gyűjtsenek a reklámok teljesítményéről, és az elemzések segítségével finomítsák a stratégiáikat. A folyamatos monitorozás és optimalizálás lehetővé teszi a cégek számára, hogy rugalmasan reagáljanak a változó piaci körülményekre és a fogyasztói igényekre. Az internetes hirdetési formák, mint például a keresőmotor-marketing és a közösségi média marketing, egyre fontosabb szerepet töltenek be a reklámiparban. Az online tér gyors fejlődése lehetővé teszi a cégek számára, hogy célzottabb és interaktívabb reklámkampányokat hozzanak létre, amelyek hatékonyan elérhetik a potenciális vásárlókat. Végül, a szakdolgozat kitér arra a fontos kérdésre is, hogy hol húzódik a határ a meggyőzés és a manipuláció között a reklámokban. Bár a reklámok célja általában az, hogy befolyásolják a fogyasztókat és ösztönözzék őket a vásárlásra, fontos, hogy az üzenetek őszinték és tisztességesek legyenek, és ne manipulálják a célcsoportot. Végső soron a vizuális tartalmak és a marketing közötti kapcsolat számos lehetőséget és kihívást rejteget a vállalatok számára. A fentiekben vázolt tényezők és stratégiák segíthetnek a vállalatoknak abban, hogy hatékonyan kihasználják a vizuális tartalmak erejét a fogyasztók meggyőzésére és elkötelezettségére. Az átfogó megközelítés és a folyamatos innováció kulcsfontosságú a sikeres vizuális marketingstratégiák kialakításában és végrehajtásában. A szakdolgozatból levonható következtetés, hogy a vizuális kommunikáció és a marketing egyre inkább összefonódik és együtt fejlődik, és hogy a sikeres marketingkampányokhoz elengedhetetlen a vizuális elemek hatékony felhasználása és a fogyasztók preferenciáinak megfelelő alkalmazása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: etikus reklám, marketing, reklám pszichológia, Vizualizáció, vizuális reklámok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:37
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet