Virágh Bence (2024) A diszkont és a hálózatos légitársaságok közötti rentabilitás és szolgáltatási színvonal különbség az Európai Unióban a légiközlekedés konszolidációja fényében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Virágh Bence_RJXFY1 szakdolgozat_végleges_MSC.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (10MB) |
|
PDF
Virágh Bence_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (986kB) |
|
PDF
Virágh Bence diplomadolgozatának külső konzulensi értékelése.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (197kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi években kiemelten sújtotta a légiközlekedési iparágat először a COVID-19 és annak hatásai, majd ezt követően az Orosz-Ukrán háború. A normál békeidőben is alacsony profit szinttel rendelkezőlégitársaságok közül vajon ki élheti ezt túl és ha túlélik, akkor miért? Valószínűbb-e, hogy az egyik működési modellben tevékenykedőcég rezisztensebb a környezeti hatásokra a másiknál?A diplomadolgozatom témája és célja:Kutatásomban a légitársaságok közötti szerkezetbeli különbségeket kívántam alapvetően kidolgozni. Arra kerestem a választ, hogy melyik működési modellben tevékenykedőlégitársaságok a legrentábilisabbak, illetve van-e összefüggés a nyereségtermelési képesség és a működési modell között. Ehhez nagyon fontos volt áttekinteni az egyes modellek sajátosságait, valamint megismerkedni az Európai Unióban zajló iparági folyamatokkal egészen 2010-ig visszanyúlva. A modellek sajátosságának tanulmányozása közben ki szerettem volna tekinteni az egyes modellek közötti szolgáltatási színvonal különbségekre, melyeket akár Mi utasként is megtapasztalhatunk. Milyen összefüggés van a szolgáltatás minősége és a rentabilitás között?A kutatási módszereim:Kutatásomhoz induktív módszertant kívántam alkalmazni. Kutatásom feltáró kutatás is egyben, mert hazánkban nagyon kevés publikáció található e specifikus témában, így sok külföldi neves forrást kívántam felhasználni (szekunder forrás), azonban ezek száma is limitált. Primer kutatásként széleskörűkvantitatív megkérdezést hajtottam végre a közösségi oldalakon, specifikusan az utazók körében. Ebben: az utazók által tapasztalt szolgáltatás színvonalbeli különbségeket helyeztem előtérbe az egyes működési modellek között. 161 fő vett részt a kutatásban kitöltőként.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | konszolidáció, légiközlekedés, nyereség, rentabilitás, vállalati modellek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:36 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |