A diszkont és a hálózatos légitársaságok közötti rentabilitás és szolgáltatási színvonal különbség az Európai Unióban a légiközlekedés konszolidációja fényében

Virágh Bence (2024) A diszkont és a hálózatos légitársaságok közötti rentabilitás és szolgáltatási színvonal különbség az Európai Unióban a légiközlekedés konszolidációja fényében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Virágh Bence_RJXFY1 szakdolgozat_végleges_MSC.pdf] PDF
Virágh Bence_RJXFY1 szakdolgozat_végleges_MSC.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (10MB)
[thumbnail of Virágh Bence_bírálat.pdf] PDF
Virágh Bence_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (986kB)
[thumbnail of Virágh Bence diplomadolgozatának külső konzulensi értékelése.pdf] PDF
Virágh Bence diplomadolgozatának külső konzulensi értékelése.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években kiemelten sújtotta a légiközlekedési iparágat először a COVID-19 és annak hatásai, majd ezt követően az Orosz-Ukrán háború. A normál békeidőben is alacsony profit szinttel rendelkezőlégitársaságok közül vajon ki élheti ezt túl és ha túlélik, akkor miért? Valószínűbb-e, hogy az egyik működési modellben tevékenykedőcég rezisztensebb a környezeti hatásokra a másiknál?A diplomadolgozatom témája és célja:Kutatásomban a légitársaságok közötti szerkezetbeli különbségeket kívántam alapvetően kidolgozni.
Arra kerestem a választ, hogy melyik működési modellben tevékenykedőlégitársaságok a legrentábilisabbak, illetve van-e összefüggés a nyereségtermelési képesség és a működési modell között. Ehhez nagyon fontos volt áttekinteni az egyes modellek sajátosságait, valamint megismerkedni az Európai Unióban zajló iparági folyamatokkal egészen 2010-ig visszanyúlva.
A modellek sajátosságának tanulmányozása közben ki szerettem volna tekinteni az egyes modellek közötti szolgáltatási színvonal különbségekre, melyeket akár Mi utasként is megtapasztalhatunk. Milyen összefüggés van a szolgáltatás minősége és a rentabilitás között?A kutatási módszereim:Kutatásomhoz induktív módszertant kívántam alkalmazni. Kutatásom feltáró kutatás is egyben, mert hazánkban nagyon kevés publikáció található e specifikus témában, így sok külföldi neves forrást kívántam felhasználni (szekunder forrás), azonban ezek száma is limitált. Primer kutatásként széleskörűkvantitatív megkérdezést hajtottam végre a közösségi oldalakon, specifikusan az utazók körében. Ebben: az utazók által tapasztalt szolgáltatás színvonalbeli különbségeket helyeztem előtérbe az egyes működési modellek között. 161 fő vett részt a kutatásban kitöltőként.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: konszolidáció, légiközlekedés, nyereség, rentabilitás, vállalati modellek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:36
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet