Hogy veszik át a streaming szolgáltatók a TV szerepét, avagy a streaming felemelkedése

Pogonyi Patrik (2024) Hogy veszik át a streaming szolgáltatók a TV szerepét, avagy a streaming felemelkedése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_PogonyiPatrik_GQGY98.pdf] PDF
Szakdolgozat_PogonyiPatrik_GQGY98.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BÍRÁLAT.pdf] PDF
BÍRÁLAT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (56kB)
[thumbnail of Pogonyi Patrik.PDF] PDF
Pogonyi Patrik.PDF
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban egy folyamatosan és gyorsan feltörekvő iparágat, a streamingszolgáltatásokat szeretném megvizsgálni és megszeretném fejteni, hogy vajon megtörténik-e a hagyományos Tv-csatornák bukása, és ha igen mikor? Vajon a streaming szolgáltatók elég népszerűek hazánkban és globálisan, hogy már több szabadidőnket veszik el, mint a hagyományos televízió? Az elmúlt évtizedekben a televíziózás alapvető részévé vált az életünknek, ám a technológiai forradalom és az internet térnyerése megváltoztatta a médiafogyasztási szokásainkat. A streaming szolgáltatók, mint például a Netflix, Disney+, vagy az Amazon Prime Video, egyre inkább átveszik a hagyományos televízió szerepét a nézők életében, legalábbis ez az ami él a szkeptikusok fejében. A digitális platformokon való tartalomfogyasztás forradalmi változásokat hozott a médiaiparban, és az emberek egyre inkább hajlanak arra, hogy saját időbeosztásuk szerint válasszák ki és nézzék meg a kedvenc filmjeiket és sorozataikat. A streaming szolgáltatók rugalmasságot és széles választékot kínálnak, szemben a hagyományos tévécsatornákkal, így a nézőknek egyéni igényeiknek megfelelően szabhatják meg a tartalomfogyasztásukat. A következőkben megfogjuk vizsgálni, mennyi előfizetője van az OTT (over the top) videósszolgáltatásoknak, illetve, hogy mennyien néznek napjainkban hagyományos televízióműsorokat. A jelen pillanatban legnépszerűbb streaming szolgáltató, a Netflix példáján keresztül megnézzük az iparág kezdeti felépülését és hogy hol tartanak mára és milyen marketingkommunikációs eszközök kellettek ahhoz, hogy magukhoz vonzzák a fogyasztókat. Ezek mellett kielemezzük, hogy igaz-e az állítás miszerint „TV-t ma már senki nem néz”. Ezt nézettségi adatok összehasonlításával tesszük meg. Illetve, amikkel a hagyományos TV elé lehet még ültetni a nézőket. Szakdolgozatom fő célja, azonban, hogy megpróbáljam a cáfolni, vagy alátámasztani, azt a hipotézist, miszerint, hogy az OTT szolgáltatók átveszik-e a TV helyét. Mindezt szakirodalmak elemzésének segítségével és egy 20 kérdésből álló primer kutatással.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói szokások, marketingkommunikáció, netflix, streaming, TV
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:36
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet