Munkahelyi belső kommunikáció - Stressz megjelenése és annak csökkentése

Vietorisz Andrea (2024) Munkahelyi belső kommunikáció - Stressz megjelenése és annak csökkentése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Vietorisz Andrea_K4PJ5R.pdf] PDF
Szakdolgozat_Vietorisz Andrea_K4PJ5R.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (844kB)
[thumbnail of KB_Vietorisz Andrea_dolgozat.pdf] PDF
KB_Vietorisz Andrea_dolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)
[thumbnail of opp_munkahelyiSZERVKOMM.pdf] PDF
opp_munkahelyiSZERVKOMM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (326kB)

Absztrakt (kivonat)

A hatékony kommunikáció kulcsfontosságú minden szervezet számára, mivel az információk áramlása elengedhetetlen a döntéshozatal és a feladatok hatékony ellátása érdekében. Az akadozó kommunikáció pedig súlyos következményekkel járhat, növelve a stresszt és csökkentve a teljesítményt és az elkötelezettséget. Ráadásul a megfelelő kommunikáció nem csak a stresszt csökkenti, hanem növeli az elégedettséget és az elkötelezettséget is. Éppen ezért a vezetőségnek prioritásként kell kezelnie a hatékony kommunikációs rendszer kialakítását és fenntartását. A munkavállalók teljesítményét és jólétét befolyásolja, hogy milyen minőségben történik a kommunikáció a vállalaton belül. A vezetőség és a HR szakemberek feladata az, hogy megteremtsék azokat a körülményeket, amelyekben a munkahelyi jólét megvalósulhat, beleértve a megfelelő kommunikációs eszközöket és folyamatokat.A szervezeteknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói stressz és a konfliktusok kezelésére, mivel ezek negatívan befolyásolják a teljesítményt és a munkahelyi morált. A megfelelő intézkedésekkel a szervezetek csökkenthetik a stresszt és javíthatják a teljesítményt és a versenyképességet. A vállalati kommunikációmenedzsment fontos szerepet játszik a szervezetek sikerében, ezért az átfogó stratégiának a belső és külső kommunikációra is ki kell terjednie.A szakdolgozatban három fő kutatási kérdést jártam körbe. Az első kutatási kérdés arra irányult, hogy hogyan befolyásolja a munkavállalók teljesítményét és vállalat iránti elkötelezettségét az, ha számukra releváns információkat kapnak a túlterhelés elkerülése érdekében. A szakirodalom áttekintése alapján kiderült, hogy a transzparens kommunikációs rendszer létezése kulcsfontosságú a dolgozók elkötelezettségének és hatékonyságának növelésében. Ha a munkavállalókat kizárják a döntéshozatalból és nem kapnak tájékoztatást a vállalat stratégiájáról, az frusztrációt okozhat. A digitális platformok kiemelkedően alkalmasak erre a célra, mivel lehetővé teszik az interaktív kommunikációt és segítik az alkalmazottak egymás közti kapcsolatát és támogatását.A második kutatási kérdés azt vizsgálta, hogy hogyan befolyásolja a kommunikációs stílus és minták a munkahelyi stresszt és az alkalmazottak stresszkezelési stratégiáit. Több nemzetközi tanulmány eredménye alapján megállapítható, hogy a nyitott kommunikáció és a rendszeres visszajelzés csökkentheti a munkahelyi stressz szintjét.Az utolsó kutatási kérdés pedig arra irányult, hogy hogyan javítható a munkavállalók és a vezetőség közötti kommunikáció a vállalatokban az információáramlás hatékonyságának és átláthatóságának növelése érdekében. Kiemelt fontosságúak ebben a kontextusban a transzparencia és a rendszeres visszajelzés. A dolgozóknak tisztában kell lenniük az elvárásokkal és prioritásokkal, valamint rendszeresen objektív visszajelzést kell kapniuk teljesítményükről, hogy javíthassanak és elégedettek legyenek munkájukkal.Szakdolgozatomban hozzáadott értéke az, hogy megvizsgáljam, a vállalati kommunikációmenedzsment hogyan hat a munkahelyi stresszre és a konfliktusok kialakulására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi kommunikáció, kommunikáció, stressz, stresszkezelés, szervezeti kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:36
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet