Surányi Attila (2024) Marketingkommunikációs eszközök jelentősége a telekommunikációs piacon a Telekom gyakorlati példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Marketingkommunikációs eszközök jelentősége a telekommunikációs piacon a Telekom gyakorlati példáján keresztül..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Bírálat Surányi Attila 2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (433kB) |
Absztrakt (kivonat)
Tisztelt Hölgyem/Uram!Gyerekkoromban a marketingkommunikációs eszközök többségét újsághirdetések, plakátok, szórólapok tették ki, melyek az idő múlásával folyamatosan fejlődtek. Kezdetben megjelentek a televíziós reklámok, majd a 2010-es éveket követően létrejöttek a különböző közösségi médiafelületek, amelyek új lehetőségeket szolgáltak a marketing számára.Életkoromból adódóan én az “Y” generációhoz tartozom, akinek már elképzelhetetlen az, hogy ne legyen a környezetében internet, számítógép, televíziók, telefonok.2016-ban úgy alakult az életem, hogy csatlakoztam munkavállalóként a Magyar Telekom Nyrt.-hez. Azért is választottam a záró dolgozatom témáját, mert lenyűgözött ez a vállalat, ez a szegmens és az óriási verseny, melynek eredményeként kiemelkedően fontos, hogy az egyes vállalatok milyen marketingkommunikációs eszközökkel próbálják elérni a fogyasztókat.Ezen okok miatt választottam a dolgozatom témájának azt, hogy megvizsgáljam a marketingkommunikációs eszközök jelentőségét a telekommunikációs piacon a Telekom gyakorlati példáján keresztül.Dolgozatom első lépéseként szeretném bemutatni a Magyar Telekom Nyrt. történelmét, melyet követően szakirodalmi áttekintés keretében szeretném tisztázni a marketing fogalmát, a szolgáltató szegmensre jellemző marketingmixet, illetve szeretném kifejteni a tudásomat a marketingkommunikációról is.Szekunder kutatásomban bemutatom a Magyar Telekom piaci helyzetét a versenytársakhoz képest az egyes szolgáltatások típusok tekintetében az NMHH 2023 adatai alapján.A dolgozatom következő fejezetében bemutatom a primer kutatásom módszertanát, melynek eredményeivel kívánom igazolni, avagy megcáfolni a hipotéziseimet.Azt kívánom bebizonyítani, hogy a telekommunikációs szolgáltatók esetében, még napjainkban is kiemelt fontossággal bír, hogy melyik szolgáltató hány üzlettel rendelkezik országszerte.Miután a versenytársakkal szembeni előnyöket megvizsgáltam ki kívánok térni a vevői preferenciák vizsgálatára. Ennek értelmében azt kívántam megvizsgálni, hogy vajon napjainkban is jobban preferálják-e az ügyfelek személyes ügyintézést az online vagy a D2D ügyintézésekkel szemben.A fogyasztói preferenciák vizsgálatát folytatva azt kívánom feltárni, hogy vajon igaz-e, hogy az ügyfelek számára nagyobb jelentőséggel bírnak az eladásösztönző akciók a brand imázsával szemben.Végezetül pedig azon állításomat próbálom meg igazolni, hogy a fogyasztókra kisebb hatást gyakorolnak a reklámok egy távközlési szolgáltató kiválasztása esetén.Hipotéziseimet igazolását-és vagy cáfolását követően egy pár javaslattal kívánok élni a Magyar Telekom marketingkommunikációs stratégiáját illetően, mely után a dolgozatomat egy rövid áttekintő összegzéssel kívánom lezárni.Ebben a szektorban a piacvezető vállalatot választottam a Magyar Telekom Nyrt-t. Mielőtt belekezdenék a portfolió bemutatásában, szeretném egy pár gondolatban bemutatni a vállalat történelmét.Köszönöm.Üdvözlettel,Surányi Attila
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, ábrák, piac, reklámok, telekommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:36 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |