BTL eszközök szerepe a marketingkommunikációban

Gombor Gréta (2024) BTL eszközök szerepe a marketingkommunikációban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat-Gombor Gréta.pdf] PDF
Záródolgozat-Gombor Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat Gombor Gréta 2024.pdf] PDF
Bírálat Gombor Gréta 2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (434kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témájaként a nem hagyományos (BTL) marketingkommunikációs megoldásokat választottam. Azért választottam ezt a témát, mivel ezek azok a marketingkommunikációs megoldások, amelyek közel állnak hozzám, amiatt mert egy adott vállalat/cég személyes kapcsolatokat képes kialakítani az ügyfeleivel ezeknek az eszközöknek köszönhetően. A munkámat szekunder adatok feldolgozásával kezdtem, ahol először is a marketingkommunikációt, mint fogalmat magyaráztam meg. Majd ezután fontosnak tartottam, hogy meghatározzam azt is, hogy hogyan alakultak ki a vonal feletti és vonal alatti eszközök a marketingkommunikációban. És mivel a kutatásom célja a BTL eszközök részletes megismerése, ezért a dolgozatom részét képezi a direkt marketing, az eladásösztönzés, az eladáshelyi reklám, a rendezvények (eseménymarketing), a kiállítások és vásárok, a szponzorálás, a személyes eladás a public relations és a nyomtatványok bemutatása. Miután megszereztem a szükséges információkat, a megfelelő marketingkommunikációs eszközök kiválasztásával javaslatot tettem a cégnek, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöm, hogy milyen BTL eszközöket kellene alkalmaznia. A szekunder kutatásom részeként készítettem egy feltáró interjút egy olyan személlyel, aki a személyes eladás területén dolgozik 3 éve. Az interjú során választ kaptam a különböző kérdéseimre. Az interjú témáját tekintve arról szólt, hogy a személyes eladás területén milyen személyiségi jegyekkel, hozzáállással lehet érvényesülni, illetve, hogy milyen esetleges nehézségekkel kell szembenézni ebben a pozícióban. Szó volt arról is, hogy milyen BTL eszközöket használnak a személyes eladás során és arról is beszélgettünk az interjúalanyommal, hogy hogyan mérhető a személyes eladás sikeressége. Majd miután a szekunder kutatásomat befejeztem készítettem egy primer kutatást kvantitatív módszerrel. A kérdőív témája az volt, hogy a fogyasztók, hogyan vélekednek a nem hagyományos marketingkommunikációs eszközökről, és hogy milyen preferenciáik vannak ezzel kapcsolatban. A kérdőívet 102-en töltötték ki, amiből következtetéseket tudtam levonni. Az eredményeket diagramok segítségével mutattam be, majd a felállított hipotéziseim kerültek elemzésre. Kutatásom során választ kaptam a záródolgozatom elején feltett kérdéseimre. A szekunder adatok segítségével megvizsgálhattam a BTL eszközök tulajdonságait, ami adott egy átfogó képet az eszközökről. A primer adatok segítséget nyújtottak abban, hogy mely vonal alatti eszközök a leghatékonyabbak a fogyasztók számára, ezáltal melyiket érdemes alkalmazni, ha felakarjuk kelteni az ügyfelek figyelmét. Összegezve elmondhatom, hogy a téma feldolgozása során sokat tanultam a nem hagyományos reklám eszközök kialakulásról ás jellemzőiről. Örülök, hogy ezt a témát sikerült feldolgoznom, ugyanis még mindig azt gondolom, hogy a személyes kapcsolatok kialakítása vihet előbbre egy egy céget vagy márkát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: BTL, direkt marketing, eladásösztönzés, marketingkommunikáció, public relations
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:35
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet