A Lufthans Technik Budapest marketingkommunikációjának vizsgálata

Mihály Zsanett (2024) A Lufthans Technik Budapest marketingkommunikációjának vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Mihály Zsanett_A Lufthansa Technik Budapest marketingkommunikációjának vizsgálata.pdf] PDF
Mihály Zsanett_A Lufthansa Technik Budapest marketingkommunikációjának vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Április 25..

Download (1MB)
[thumbnail of Mihály Zsanett bizalmas.pdf] PDF
Mihály Zsanett bizalmas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (319kB)
[thumbnail of Biralat Mihály Zsanett.pdf] PDF
Biralat Mihály Zsanett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of 2024. Szakdolgozat Mihály Zsanett Mester.pdf] PDF
2024. Szakdolgozat Mihály Zsanett Mester.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom fő célja a Lufthansa Technik Budapest Kft. külső és belső kommunikációjának mélyreható elemzése, továbbá a vállalati rendezvények és belső kommunikáció fejlesztési lehetőségeinek feltárása volt. Az elmúlt évtizedek repüléssel kapcsolatos adatait megfigyelve az iparág gazdasági, politikai helyzetekre való érzékenysége mellett is növekedést figyelhetünk meg. Ennek következtében a légitársaságok egyre nagyobb kereslettel fordulnak a karbantartási vállalatok szolgáltatásai felé, melyeknek fel kell venniük a ritmust a légiközlekedés és a turizmus növekedésével az iparág igényeinek kielégítése érdekében. Szekunder kutatásomban bemutattam a repülőgép-karbantartási iparágat, melynek eredményei alapján elmondható, hogy napjainkban ezen iparág rendkívüli keresletnek örvend. A makrokörnyezeti tényezők mélyebb megértéséhez STEEP elemzést használtam, melynek eredményei feltárták, hogy rendkívül kevés a képzett munkaerő a piacon, továbbá a kapott eredmények megmutatták az új technológiák és környezeti, fenntarthatósági elvárásoknak, valamint a szigorú szabályozásoknak történő megfelelés nehézségeit is. A vállalat piaci helyzetének megértéséhez a SWOT elemzést alkalmaztam, melynek segítségével sikerült feltárnom a vállalat olyan külső tényezői által befolyásolt komponenseket, mint az egyre bővülő iparág és növekvő keresletben rejlő lehetőségek, továbbá a piac érzékenyéségéből és munkaerőpiaci nehézségekből fakadó veszélyek. A SWOT elemzés a vállalat belső tényezőire fókuszáló paraméterei megvilágították a Lufthansa Technik Budapest olyan erősségeit, mint a globális háttér, a kitűnő lokáció és a cégcsoportból adódó kiemelkedő reputáció, valamint a munkaerőhiányból és globális háttérből fakadó gyengeségek. A vállalat marketingtevékenységét a 7P modell segítségével vizsgáltam, a vállalat sikeres marketingkommunikációjának kulcsfontosságú eleme az alaposan kombinált marketingmix és a 7P modell egyes elemeinek összehangoltsága, amelyek nem csak segítik, hanem ki is egészítik egymást. Ezen komponenseken közül kiemelkedik az emberi tényezők által mutatott magas szakmai színvonal, és a szolgáltatási paletta iparágon belül is széles skálája, melyek nagymértékben járulnak hozzá a hatékony marketingkommunikációhoz és a szigorú szabályozások mellett is tapasztalható gördülékeny folyamatokhoz. A kutatás eredményeinek feltárását követően primer kutatásomhoz mélyinterjús módszert alkalmaztam a vállalati rendezvények munkavállalókra gyakorolt hatásának vizsgálatára, valamint a belső kommunikációs platformokkal és azok tartalmainak minőségével, továbbá az ezekkel való elégedettségmérésre. A kutatás eredményei hozzájárultak ahhoz, hogy olyan könnyen integrálható Javaslatokat fogalmazhassak meg a vállalat számára, melyek javíthatják a munkavállalói elégedettséget, valamint a vállalati rendezvények és a belső kommunikáció minőségét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, belső kommunikáció fejlesztése, branding, marketingkommunikáció, repülőtér
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:35
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet