Lukács Luca (2024) Marketingkommunikáció bemutatása a szállodaiparon keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZEMPONTOK A SZAKDOLGOZAT ELBÍRÁLÁSÁHOZ KÜLSŐ BÍRÁLÓ RÉSZÉRE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB) |
|
PDF
opp_szallodamarketing.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban elsősorban röviden, néhány érdekes információval kiegészítve ismertetem a szállodaipar definícióját és általános működését Magyarországon, ezt követően pedig a kommunikáció fontosságát és eszközeit emeltem ki a szállodaipar kontextusában. Mivel a kommunikáció fontos a szálloda marketingjének szempontjából - mivel növeli a piaci hatást és a kialakuló hűséget a szálloda 'brandje' iránt - a dolgozatom további részében gyakorlati példákon keresztül mutattam be az erőszakmentes kommunikációt és a DISC-modellt. Mindkettő ismerete nélkülözhetetlen a szállodaiparban alkalmazott helyes kommunikáció érdekében, azonban a DISC személyiségtipológia alkalmazása marketing szempontból is esszenciális, mivel segít a szállodáknak könnyebben megérteni és beazonosítani a célközönséget, valamint a vendégek viselkedését és preferenciáit. Továbbiakban a marketingkommunikáció bemutatása következett, mely kulcsfontosságú aiparban, mivel segíti a teremteni a célközönséggel és megismertetni velük az adott szállodaszerepszolgáltatást. Ezt követte a turizmusmarketing főbb területeinek ismertetése, valamint a marketingkommunikációs eszközök részletes elemzése. Mindezek után a kommunikációs-mix kifejtésével folytattam, amelynek egyes részeit külön-külön prezentáltam, majd konkrét szállodai példákban be is mutattam. Az elemzést továbbá kiegészítettem a szállodaiparon keresztül szemléltetett hét elemű marketing-mix ismertetésével, amely bemutatja a szolgáltatásmarketing fontosságát és annak hatását a vendégek elégedettségére és lojalitására. A dolgozatom következő részében a kérdőívem eredményeinek összehasonlításával és értelmezésével igazoltam az általam levont következtetéseket, majd egy összegző résszel zártam összefoglalva a bemutatott témákat és általam meghatározott megállapításokat. Összességében elmondható, hogy a célokat kitűzött feladatomat teljesítettem, mivel kiemeltem a marketing és a kommunikáció fontosságát a szállodaiparban, ezen belül is a kommunikáció jelentőségét a turizmusban, illetve a marketingkommunikációs eszközök használatának nélkülözhetetlenségét a szállodaiparban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, marketing, marketingkommunikáció, online marketing, szállodaipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |