Marketingkommunikáció bemutatása a szállodaiparon keresztül

Lukács Luca (2024) Marketingkommunikáció bemutatása a szállodaiparon keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZEMPONTOK A SZAKDOLGOZAT ELBÍRÁLÁSÁHOZ KÜLSŐ BÍRÁLÓ RÉSZÉRE.pdf] PDF
SZEMPONTOK A SZAKDOLGOZAT ELBÍRÁLÁSÁHOZ KÜLSŐ BÍRÁLÓ RÉSZÉRE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)
[thumbnail of opp_szallodamarketing.pdf] PDF
opp_szallodamarketing.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban elsősorban röviden, néhány érdekes információval kiegészítve ismertetem a szállodaipar definícióját és általános működését Magyarországon, ezt követően pedig a kommunikáció fontosságát és eszközeit emeltem ki a szállodaipar kontextusában. Mivel a kommunikáció fontos a szálloda marketingjének szempontjából - mivel növeli a piaci hatást és a kialakuló hűséget a szálloda 'brandje' iránt - a dolgozatom további részében gyakorlati példákon keresztül mutattam be az erőszakmentes kommunikációt és a DISC-modellt. Mindkettő ismerete nélkülözhetetlen a szállodaiparban alkalmazott helyes kommunikáció érdekében, azonban a DISC személyiségtipológia alkalmazása marketing szempontból is esszenciális, mivel segít a szállodáknak könnyebben megérteni és beazonosítani a célközönséget, valamint a vendégek viselkedését és preferenciáit. Továbbiakban a marketingkommunikáció bemutatása következett, mely kulcsfontosságú aiparban, mivel segíti a teremteni a célközönséggel és megismertetni velük az adott szállodaszerepszolgáltatást. Ezt követte a turizmusmarketing főbb területeinek ismertetése, valamint a marketingkommunikációs eszközök részletes elemzése. Mindezek után a kommunikációs-mix kifejtésével folytattam, amelynek egyes részeit külön-külön prezentáltam, majd konkrét szállodai példákban be is mutattam. Az elemzést továbbá kiegészítettem a szállodaiparon keresztül szemléltetett hét elemű marketing-mix ismertetésével, amely bemutatja a szolgáltatásmarketing fontosságát és annak hatását a vendégek elégedettségére és lojalitására. A dolgozatom következő részében a kérdőívem eredményeinek összehasonlításával és értelmezésével igazoltam az általam levont következtetéseket, majd egy összegző résszel zártam összefoglalva a bemutatott témákat és általam meghatározott megállapításokat. Összességében elmondható, hogy a célokat kitűzött feladatomat teljesítettem, mivel kiemeltem a marketing és a kommunikáció fontosságát a szállodaiparban, ezen belül is a kommunikáció jelentőségét a turizmusban, illetve a marketingkommunikációs eszközök használatának nélkülözhetetlenségét a szállodaiparban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, marketing, marketingkommunikáció, online marketing, szállodaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet