Balog Viktória Dóra (2024) Marketingkommunikáció elemzése a könyvpiacon - Olvasásnépszerűsítő kampányok. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ ELEMZÉSE A KÖNYVPIACON_Balog Viktória Dóra_2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelése_jzs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (314kB) |
|
PDF
Bírálat_belső_Balog Viktória Dóra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (222kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedekben számos kutatás és tanulmány készült az olvasási szokásokról hazai és nemzetközi szinten, illetve az egyetem falain belül is jó néhány szakdolgozat témáját adták ezen fogyasztói szokások. A gyorsuló világban és az ezzel járó számos új kihívással az olvasási szokások is megváltoztak. Ahogyan az olvasást és könyvvásárlási preferenciákat, úgy az irodalmi kultúrát és az olvasásnépszerűsítő kampányokat is befolyásolta a digitalizáció gyors ütemű fejlődése. Napjainkban többekben is felmerülhet a kérdés, hogy vajon milyen szerepet tölt be jelenleg és majd a jövőben az olvasás a generációk mindennapos életében. Azon túl, hogy az olvasás tudásunkat és műveltségünket gyarapítja, javítja a memóriát, tágíthatja látókörünket, segíthet az önfejlesztésben és a kreativitásunk fejlesztésében. Véleményem szerint minden mese, történet és regény kiegészíti életünket, így szerfelett fontos, hogy mindennapjainkat megtöltsük olvasással. Kíváncsi voltam, hogy hazai viszonylatban az egyes generációknak milyen olvasási és könyvvásárlási szokásaik vannak, így szakdolgozatom középpontjába ennek feltárását állítottam. Napjainkra megváltoztak a könyvkiadók, könyvesboltok kampányai, hiszen kimagasló szerepet kapott a kor problémáinak megoldására való törekvés hangsúlyozása. Olyan három olvasásnépszerűsítő kampányt, kezdeményezést szeretnék bemutatni, amelyek különböző generációkat szólítanak meg és mindegyik alapja valójában a vásárlásösztönzés, de egy új, nem megszokott módon, hiszen az olvasás fontosságára helyezik a hangsúlyt. A könyvpiac sajátos marketingkommunikációját és kampányait vizsgálva fogom bemutatni és elemezni az egyes generációk mintáit és szokásait, illetve azt is, hogy ezek hogyan és milyen módon befolyásolják az embereket az olvasásra és a könyvvásárlásra. Primer kvantitatív kutatásomban egyrészt az előbb említetteket elemzem, másrészt adataimat összehasonlítom a Társadalomkutatási Intézet 2020-ban készült olvasási szokásokat feltérképező kutatásával, hogy egy átfogó képet kaphassak a napjainkra jellemző generációs szokásokról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, generációk, kampányok, marketingkommunikáció, olvasási szokások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |