A magyar kávéfogyasztási szokások hatása a kávépiac gazdaságára

Ecseki Viktória Andrea (2024) A magyar kávéfogyasztási szokások hatása a kávépiac gazdaságára. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat .pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (111kB)
[thumbnail of Ecseki Viktória Andrea_bírálat.pdf] PDF
Ecseki Viktória Andrea_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a magyar kávéfogyasztási szokások kávépiacra történő hatását vizsgáltam. Többek között, olyan kutatási kérdéseket fogalmaztam meg, mint a „Hogyan hatott a koronavírus-járvány a magyar kávépiacra, kávéfogyasztási szokásokra? Milyen tényezőkkel kellett szembenézne a kávétermesztőknek, a vendéglátóegységeknek, illetve a fogyasztóknak a koronavírus-járvány, kávé termesztésére és kereskedelmére gyakorolt hatása miatt? Milyen más egyéb tényezők járultak hozzá a közelmúltban történő kávé áremelkedéséhez?”. Kutatásomban röviden feltártam a magyar kávétörténelmet, illetve a hazánkra ható kávékultúrákat. Vizsgáltam a közelmúltban történő kávéfogyasztási szokásokról készült kutatásokat, illetve magam is létrehoztam egy kérdőívet, amelyet összehasonlítottam a secondary kutatásokkal. Feltártam a koronavírus-járvány negatív hatásait a kávé keresleti és kínálati oldalára. Ezek az általános kínálati és keresleti változások voltak, az export-import nehézségei, a Brazil éghajlati viszontagságoknak és a Covid19 világjárványnak „köszönhető” problémák, illetve a pandémia ideje alatt kialakult általános kávéfogyasztási szokások voltak. Kutattam javaslatokat, illetve segítségül szolgáló megoldásokat a járvány okozta károkra. Dolgozatomban szó esik az internetes kávévásárlási szokások növekedéséről, továbbá ezek okairól., a kávé pozitív egészségügyi hatásairól, és az új trendű kávékapszulák elterjedéséről is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói ár, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, infláció, koronavírus-járvány (COVID-19), piacgazdaság, szállítmányozás, vendéglátás, világkereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet