A fogyasztás pszichológiája a marketing világában

Balogh Viktória (2024) A fogyasztás pszichológiája a marketing világában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT Balogh Viktória H9T9V2.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT Balogh Viktória H9T9V2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (855kB)
[thumbnail of Balogh Viktória_bírálat.pdf] PDF
Balogh Viktória_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztás pszichológiája mély és összetett terület, amely számos tényezőt von be az emberek vásárlási döntéseinek és pénzügyi magatartásának megértéséhez. Ahogy ebben a szakdolgozatban is részletesen elemeztük, az emberek döntéseit gyakran befolyásolják az érzelmi reakciók, az önértelmezés és a társadalmi normák. Az érzelmi vásárlás, a csoportnyomás és az önértékelés mind olyan tényezők, amelyek hatással lehetnek arra, hogy miért és mit vásárolunk. Az egyik legfontosabb következtetés, amit levonhatunk, hogy a fogyasztás szoros összefüggésben áll az érzelmi folyamatokkal. Az emberek gyakran érzelmi alapon döntenek, és a reklámok, marketingkampányok erős érzelmi hatást gyakorolhatnak rájuk. Ezért fontos, hogy a vállalatok és kereskedők megértsék az érzelmi vásárlás mechanizmusait, és ezeket hatékonyan kihasználják az üzleti siker érdekében. Ami a javaslatokat illeti, fontos hangsúlyozni a fogyasztók oktatásának és tájékoztatásának fontosságát. Az oktatás és az információhoz való hozzáférés segíthet az embereknek abban, hogy tudatosabb vásárlókká váljanak, és kevésbé legyenek sebezhetők a manipulatív marketingtechnikákra. Emellett javasolt, hogy a vállalatok nyújtsanak átlátható információt a termékeikről és szolgáltatásaikról, hogy segítsék a fogyasztókat az informált döntések meghozatalában. Végül, a fogyasztás pszichológiája azt mutatja, hogy az emberek vásárlási döntéseit számos tényező befolyásolja, amelyek gyakran rejtett vagy tudatosan nem felismertek. Ezért fontos, hogy mind a fogyasztók, mind a vállalatok jobban megértsék ezeket a pszichológiai mechanizmusokat, hogy fenntartható és tudatosabb fogyasztási szokások alakulhassanak ki. A pszichológiai megközelítés segíthet abban, hogy a fogyasztói döntéshozatal és a vásárlási magatartás jobban megérthetővé váljon mind a személyes, mind a vállalati szinten.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: befolyásolás, fenntarthatóság, fogyasztás, fogyasztási kereslet, fogyasztási modell, fogyasztási stratégiák, tudatos vásárló, vásárlás, vásárlói döntés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet