Hatékony sportkommunikáció az edző és játékos között

Boros Júlia (2024) Hatékony sportkommunikáció az edző és játékos között. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Boros Júlia_HNVEWB.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Boros Júlia_HNVEWB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (798kB)
[thumbnail of Boros Júlia szakdolgozati értékelés_ KK_240531.pdf] PDF
Boros Júlia szakdolgozati értékelés_ KK_240531.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (79kB)
[thumbnail of opp_sportkomm.pdf] PDF
opp_sportkomm.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (295kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy elemezzem a kosárlabda sportágban megvalósuló edző-játékos kommunikációt, különös tekintettel annak hatására a játékosok teljesítményére és motivációjára. A terjedelmi korlátok és a szakmai relevancia miatt döntöttem úgy, hogy e sportágra szűkítem kutatásom fókuszát, de szükség esetén utalok majd más sportágak gyakorlatára is. A kutatás során az edzők és játékosok közötti kommunikáció vizsgálatát végeztem el, mely során különös figyelmet fordítottam a kommunikációs stílusokra, az érzelmi támogatásra és a célok megfogalmazására, mivel ezek jelentős hatást gyakorolhatnak a sportolók motivációjára és teljesítményére. A kutatás során külön kitértem az edzői kommunikációs stílusokra, amelyek jelentős befolyással bírnak a játékosok motivációjára és teljesítményére. A kutatásom során hólabda módszert alkalmaztam a résztvevők kiválasztásához, és interjúkat készítettem három, a kosárlabda szakmában kiemelkedően magas szakmai tudással rendelkező személlyel, hogy feltárjam véleményüket és tapasztalataikat ezen a területen. Az interjúk során összegyűjtött információk alapján kiderült, hogy a hatékony kommunikáció kulcsfontosságú a játékosok motivációjának fenntartásában és a csapat teljesítményének javításában. Dolgozatom további szakaszában kitértem a sportkommunikáció különböző aspektusaira, jellemeztem a sport médiakommunikációját, beleértve a PR-t, szponzorációkezelést és az arculatátvitelt. Ezek a kommunikációs csatornák és stratégiák kulcsfontosságúak a sportmárkák építésében és a közönségkapcsolatok fenntartásában, ezért létfontosságúak a sportkommunikáció szempontjából. A kutatás folyamatában a gyakorlati tapasztalatok és az elméleti keretek összekapcsolása révén kívántam megvilágítani a kommunikációs dinamikák és a szakmai gyakorlatok közötti összefüggéseket, amelyek a sportolók mentális és fizikai teljesítményét befolyásolják. Az eredmények bemutatásával célom a hipotézis alátámasztása, miszerint a hatékony kommunikáció jelentős pozitív hatással van a játékosokra, különösen a motiváció és a teljesítmény terén. Eredményeim remélhetőleg hozzájárulnak a tudományos közösség és a gyakorlati szakemberek jobb megértéséhez az edző-játékos kommunikáció terén, és segítenek a kommunikációs technikák fejlesztésében a sportban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: a sport médiakommunikációja, hatékony kommunikáció, kommunikációs stílusok, sportkommunikáció, vezetői kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet