Hogyan befolyásolja a kereskedelmi televíziók nézettségét a bennük megjelenő tartalom? – Út a TV2 Csoport piacvezetővé válásához

Vincze Zoltán Kristóf (2024) Hogyan befolyásolja a kereskedelmi televíziók nézettségét a bennük megjelenő tartalom? – Út a TV2 Csoport piacvezetővé válásához. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (178kB)
[thumbnail of VinczeZK_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
VinczeZK_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (237kB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat_Vincze Zoltán Kristóf.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat_Vincze Zoltán Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (107kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat legfőbb témáját a hazai kereskedelmi televíziós piac alakulásának és a piacvezető pozícióban bekövetkezett változások feltárása adja. Az elmúlt huszonhét év tendenciáinak áttekintése segít megérteni, hogyan alakult ki a piac és hogyan változott az egyes vállalatok helyzete. A TV2 és az RTL Klub közötti versengésre fókuszálva a dolgozat elemzi az ágazat jellegzetességeit, a piac történeti és jogi hátterét, valamint a nézettség fogalmát és annak elemzési mutatóit. A médiaiparban tapasztalható versenyhelyzet, arculat- és tulajdonosváltások, valamint a piaci pozíciók változása fontos tényezők a piac dinamikájának megértésében. A TV2 és az RTL Klub közötti vetélkedés példázza ezt a folyamatot a legjobban, melynek eredményeit az elmúlt két évtized legjelentősebb időszakában, 2016 és 2023 között vizsgálja az elemzés. A kutatás a TV2 Csoport sikerének okait és az azokat befolyásoló tényezőket vizsgálja, különös tekintettel a korcsoportok szerinti nézettségi adatokra és az ezekre alapozott piaci stratégiákra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: főműsoridő, kereskedelmi televízió, nézettség, RTL Magyarország, TV2 Csoport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56016

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet