Kurucz Milán (2024) For You (?) A TikTok térhódításának hatása a magyarországi influencerkmarketingre. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Kurucz Milán WNNYO5 - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kurucz Milán diplomadolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (72kB) |
|
PDF
Kurucz MIlán kérdések.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (77kB) |
|
PDF
Kurucz Milán.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (211kB) |
Absztrakt (kivonat)
For You (?) – A TikTok térhódításának hatása a magyarországi influencermarketingre: A dolgozatom fő témája a magyarországi közösségi média felhasználók (ezen belül is a TikTokot aktívan használó fogyasztók) szokásainak, motivációinak megismerése, főként a TikTokkal és az influencerekkel kapcsolatban. Valamint a magyarországi influencerek helyzetének megismerése, a TikTok népszerűvé válásának tevékenységükre, lehetőségeikre gyakorolt hatásának megismerése. Ennek érdekében elsőként egy részletes szekunder kutatást végeztem, amelyben részletesem bemutatom a témát különböző magyar és nemzetközi szakirodalmakon keresztül, számos friss statisztikai adattal. Primer kutatás során pedig két módszerrel, kvantitatív módon közepes mintavételű online kérdőívvel vizsgáltam a vizsgált célcsoport (magyarországi aktív TikTok felhasználók) fogyasztói szokásait, valamint kvalitatív módon mélyinterjú segítségével készítettem szakértői interjút a szolgáltatói oldal egy képviselőjével. A felállított hipotézisek főként két változós korreláció típusúak és középpontjukban a közösségi média fogyasztói szokásai és a TikTokkal, valamint influencerekkel kapcsolatos attitűdök állnak. A kutatás során arra a következtetésre jutottam, hogy hatással van a TikTok az influencerek tevékenységére, valamint a felhasználókra is bizonyos szempontok szerint, viszont mindenképp hasznos eszköz akár másodlagos akár elsődleges platformként a szolgáltatói oldal számára, ehhez fogalmaztam meg javaslatokat a dolgozatban az összegzés során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, digitalizáció, digitális kultúra, fogyasztói preferenciák, influencer marketing, internetes reklám(ok), közösségi média, Tiktok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |