For You (?) A TikTok térhódításának hatása a magyarországi influencerkmarketingre

Kurucz Milán (2024) For You (?) A TikTok térhódításának hatása a magyarországi influencerkmarketingre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kurucz Milán WNNYO5 - Szakdolgozat.pdf] PDF
Kurucz Milán WNNYO5 - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kurucz Milán diplomadolgozat bírálat.pdf] PDF
Kurucz Milán diplomadolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (72kB)
[thumbnail of Kurucz MIlán kérdések.pdf] PDF
Kurucz MIlán kérdések.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (77kB)
[thumbnail of Kurucz Milán.pdf] PDF
Kurucz Milán.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)

Absztrakt (kivonat)

For You (?) – A TikTok térhódításának hatása a magyarországi influencermarketingre: A dolgozatom fő témája a magyarországi közösségi média felhasználók (ezen belül is a TikTokot aktívan használó fogyasztók) szokásainak, motivációinak megismerése, főként a TikTokkal és az influencerekkel kapcsolatban. Valamint a magyarországi influencerek helyzetének megismerése, a TikTok népszerűvé válásának tevékenységükre, lehetőségeikre gyakorolt hatásának megismerése. Ennek érdekében elsőként egy részletes szekunder kutatást végeztem, amelyben részletesem bemutatom a témát különböző magyar és nemzetközi szakirodalmakon keresztül, számos friss statisztikai adattal. Primer kutatás során pedig két módszerrel, kvantitatív módon közepes mintavételű online kérdőívvel vizsgáltam a vizsgált célcsoport (magyarországi aktív TikTok felhasználók) fogyasztói szokásait, valamint kvalitatív módon mélyinterjú segítségével készítettem szakértői interjút a szolgáltatói oldal egy képviselőjével. A felállított hipotézisek főként két változós korreláció típusúak és középpontjukban a közösségi média fogyasztói szokásai és a TikTokkal, valamint influencerekkel kapcsolatos attitűdök állnak. A kutatás során arra a következtetésre jutottam, hogy hatással van a TikTok az influencerek tevékenységére, valamint a felhasználókra is bizonyos szempontok szerint, viszont mindenképp hasznos eszköz akár másodlagos akár elsődleges platformként a szolgáltatói oldal számára, ehhez fogalmaztam meg javaslatokat a dolgozatban az összegzés során.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, digitalizáció, digitális kultúra, fogyasztói preferenciák, influencer marketing, internetes reklám(ok), közösségi média, Tiktok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet