A SorgenFrei marketingkommunikációs tevékenységének elemzése

Orbán Boglárka (2024) A SorgenFrei marketingkommunikációs tevékenységének elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Orbán_Boglárka_A SorgenFrei marketingkommunikációs tevékenységének elemzése_2024.pdf] PDF
Orbán_Boglárka_A SorgenFrei marketingkommunikációs tevékenységének elemzése_2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_bírálat_Andrea_Kajsza_280524.pdf] PDF
Szakdolgozat_bírálat_Andrea_Kajsza_280524.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (821kB)
[thumbnail of SZD.OrbanBoglarka.pdf] PDF
SZD.OrbanBoglarka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (412kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom központjában a németországi SorgenFrei idősgondozással foglalkozó vállalat marketingkommunikációjának vizsgálata áll. A témaválasztás mögötti indokok személyesek és szakmaiak is egyaránt. A SorgenFrei aktív tagjaként, közvetlen tapasztalatokat szereztem az idősgondozás területén felmerülő kihívásokról, különös tekintettel a marketingkommunikációs aspektusokra. Dolgozatom tulajdonképpen két fő részre bontható. A szakdolgozat első, elméleti felében ismertetek minden olyan szakmai fogalmat, mely a témához kapcsolódik, mint például a marketing, a marketingkommunikáció különböző aspektusai (folyamat, csatornák), idősek a marketingkommunikációs folyamat részeként, idősgondozás és fajtái. A dolgozatom második felében már a vállalatra fektettem a hangsúlyt. Fontosnak tartottam részletesen bemutatni a vállalatot, hiszen a marketingkommunikáció vizsgálatához elengedhetetlen a vállalat részletes ismerete. Dolgozatom célja tehát, hogy hiteles és átfogó képet adjak a SorgenFrei marketingkommunikációs tevékenységéről. Ezen felül szeretném feltárni a vállalat esetleges hiányosságait a marketingkommunikáció terén, majd ezen felmerült esetleges hiányosságok kezelésére lehetőségeket keresni. A kutatást irányító fő kérdés, hogy Miben fejlődhetne A SorgenFrei marketingkommunikációs szempontból?.A fő kutatási kérdés megválaszolását segítik az alábbi alkérdések: Milyen marketingkommunikációs stratégiát alkalmaz a SorgenFrei cég?, Hogyan építi fel a cég a márkaidentitását a piacán a marketingkommunikáció segítségével?, Milyen online és offline csatornákat használ a cég a célcsoport elérésére?,Hogyan méri a cég a marketingkommunikációs tevékenységek hatékonyságát?, Milyen visszajelzéseket kap a cég ügyfeleitől a marketingkommunikáció hatékonyságáról?, Milyen kihívásokkal szembesül a cég a marketingkommunikáció területén? Kutatásom céljának megvalósítása érdekében primer kutatást végeztem a SorgenFrei vállalat vezetőjével, Kajsza Andreával. A primer kutatás részeként a szakértői interjúra esett a választásom. A szakértői interjú elsődleges célja az adatgyűjtés volt. Mindemellett a kutatásomat kvantitatív adatokkal is szerettem volna alátámasztani, melynek módszereként a megkérdezésre esett a választásom. A kvantitatív kutatásom segédeszköze egy Google Forms alapú online kérdőív volt, mely alapul szolgált a meglévő ügyfelek véleményének és igényeinek feltárásában a vállalat marketingkommunikációját tekintve. Kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy bár a vállalat már alkalmazza a marketingkommunikáció számos hatékony eszközét, még mindig felfedezhetők területek, ahol további fejlesztések lehetősége rejlik. Dolgozatomban kitérek arra, hogy miként lehetne ezeket a fejlesztési lehetőségeket hatékonyan kihasználni. A javaslattételi részben kitérek arra is, hogy milyen fejlesztéseket lenne érdemes elvégezni a vállalatnak a jelenlegi marketingkommunikációs stratégiájuk továbbfejlesztése érdekében. Ilyen fejlesztési lehetőségek rejlenek például az online jelenlét erősítésében, az ajánlásokra épülő marketingkommunikáció kiterjesztésében, üzenetek időzítésének optimalizálásban és a tartalomstratégia optimalizációjában. Szakdolgozatom elkészítése során igyekeztem, hogy egy olyan elméleti keretet hozzak létre, amely segítséget nyújthat a vállalatnak a jelenlegi marketingkommunikációs stratégiájuk továbbfejlesztésében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: idősgondozás, marketing, marketingcsatorna, marketingeszközök, marketingkommunikáció, marketingtervezés, Németország, SorgenFrei
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:34
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet