A hagyományok hálójában, avagy az innováció élvonalában? A Sport szelet márka újraértékelése és pozicionálása a mai fogyasztói társadalomban.

Onhausz Cintia (2024) A hagyományok hálójában, avagy az innováció élvonalában? A Sport szelet márka újraértékelése és pozicionálása a mai fogyasztói társadalomban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Onhausz-Cintia-Sport-szelet-szakdolgozat-2024-BGE.pdf] PDF
Onhausz-Cintia-Sport-szelet-szakdolgozat-2024-BGE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of kulso-biralo-mesterkepzes_Hansági Luca.pdf] PDF
kulso-biralo-mesterkepzes_Hansági Luca.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (165kB)
[thumbnail of Onhausz Cinti MSc.pdf] PDF
Onhausz Cinti MSc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (720kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a Sport szelet márka értékelésével és pozicionálásával foglalkozik, a csokoládéipar változásainak és kihívásainak tükrében. A modern fogyasztói társadalomban a globális és helyi piaci trendek, valamint a fogyasztói igények állandó változása kihívás elé állítja a márkákat, amelyeknek innovatív termékekkel és stratégiákkal kell reagálniuk a dinamikus környezetre.A kutatás célja a márkaimázs, a fogyasztói elköteleződés, és a piaci pozicionálás elemzése a Sport márkát illetően, különösen tekintettel a Z generációra, akik a jövő fogyasztói bázisát képezik. A szakdolgozat kitér a márkahűség, a fogyasztói etnocentrizmus, és a generációs marketing összefüggéseire is, bemutatva, hogyan alakítják ezek a tényezők a vásárlási döntéseket. A tanulmány rámutat, hogy a fiatalabb generációk döntései egyre inkább az innovatív jellemzők és a márka által kínált egyedi értékek felé orientálódnak, miközben a hagyományos vagy hungarikum jellegű attribútumok kevésbé dominánsok. Az eredmények alapján javaslatokat fogalmazok meg a Sport szelet márkastratégiájára, amelyek hozzájárulhatnak a márka relevanciájának fenntartásához. A szakdolgozat célja, hogy a márkamenedzsment területén releváns stratégiai iránymutatásokat nyújtson a Sport számára, összpontosítva a termékfejlesztésre, a márkakommunikációra és a célzott marketing tevékenységekre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: célcsoportképzés, fogyasztói etnocentrizmus, fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, márkahűség, márkapozicionálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:33
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet