Fister Flóra Stefánia (2016) Cafeteria juttatások helye és szerepe a Tata Consultancy Services Ltd. kompenzációs rendszerében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_final_Fister Flóra Stefánia.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (923kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája a cafeteria rendszerek helyének és szerepének bemutatása a Tata Consultancy Services Ltd. Magyarországi Fióktelepének kompenzációs rendszerében. Munkámból adódóan 2011 óta foglalkozom cafeteria rendszerekkel, így lehetőségem nyílt a Tata Consultancy Services Ltd-nél 2012. januárban bevezetett cafeteria rendszer kialakításában közreműködni. Mivel a vállalat a szolgáltató központok szektorában tevékenykedik, kifejezetten érdekes megvizsgálni, hogy a szektoron belül milyen szerepe van a béren kívüli ösztönzésnek, illetve ez az ösztönző rendszer milyen szerepet tölt be a vállalat kompenzációs rendszerében. A dolgozatom célja, hogy két, általam felállított tézis helyállóságának bizonyítása, illetve cáfolata. Az első tézisem szerint a cafeteria rendszerek jelenlétének és komplexitásának nagyobb szerepe van Magyarországon egy szolgáltató központ esetében, mint a többi vállalatnál. Az SSC szektor folyamatosan bővül Magyarországon, így a szektor munkaerő igénye is növekszik. A munkaerő kínálat azonban nem tudja kielégíteni a keresletet az SSC vállalatok munkaköreinek speciális szaktudás igénye miatt. A szektor szereplői a feladott hirdetésekben az angol nyelv felsőfokú ismeretét majdnem kivétel nélkül megjelölik elvárásként, ezen felül pedig általában még egy idegen nyelv ismerete szükséges a munka ellátásához. A munkaerőhiánnyal szembesülő vállalatoknak a piacon kialakult verseny miatt a munkavállalók megszerzéséhez, valamint megtartásához a lehető legvonzóbb kompenzációs csomagot kell kialakítaniuk. A második tézisem állítása szerint a cafeteria rendszer jelenléte és komplexitása motiválja a munkavállalókat, hogy a TCS-nél dolgozzanak a többi szolgáltató központ helyett. A cafeteria piacon eltöltött éveim tapasztalata alapján a cafeteria rendszereknek hagyománya van a magyar munkaerőpiacon, a munkavállalók értékrendjébe beépültek a fizetésükön felül kapott plusz juttatások. A dolgozók elvárják, hogy a bérükön felül is kapjanak „extra jövedelmet” a munkáltatójuktól. Így a munkabérbe már nem lehet bele integrálni a cafeteria juttatásokat, amennyiben a vállalatok versenyképesek szeretnének maradni a munkaerőpiacon, már pedig egy szolgáltató központ esetében erre fokozott figyelmet kell fordítani. A cafeteria juttatások elhelyezkedéskor ösztönzőleg hatnak a munkavállalókra, akár döntéshozatali szempontként is megjelenhetnek, amennyiben az álláskeresőnek két hasonló ajánlat közül kell választania. A két tézis vizsgálata során a cafeteria rendszereket elhelyezem a kompenzációs rendszerekben, valamint bemutatom a kompenzációs rendszerek és a munkakör értékelési módszerek között lévő szoros kapcsolatot.
Magyar cím
Cafeteria juttatások helye és szerepe a Tata Consultancy Services Ltd. kompenzációs rendszerében
Angol cím
The place and role of the cafeteria system in the compensation system of Tata Consultancy Services Ltd.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelmi Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Keresekedelem és Marketing szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Cafeteria-rendszer, Szolgáltató központ, Kompenzáció |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bakos Katalin Mária |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Máj. 06. 09:01 |
Utolsó módosítás: | 2016. Júl. 27. 13:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |