Wood Áron Connor (2023) The Marketing Strategy of Volkswagen to Conquer the EV Market. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
The Marketing Strategy of Volkswagen to Conquer the EV Market Final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ Wood Aron Connor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (140kB) |
|
PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_WoodÁronConnor_SarkadiKatalin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (320kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis is about the marketing strategy of Volkswagen towards electric mobility by granting a historical overview, examination of relevant literature and a Hungarian market perspective through an online survey. With sustainability and the electric vehicle getting more popular due to certain climate regulations imposed on automakers and the general stride towards a greener future in terms of travel becoming a key problem to solve, it is important to analyze this segment. Global sales suggest a general succes, however a portion of the Hungarian market represented by my survey shows reluctance due to infrastructure and pricing issues. Despite these issues in that market the rise of the electric vehicle is the likely future trend for automakers to follow, with technological developements EVs have the chance to become the future of mainstream travel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Automotive, electric vehicles, marketing, strategy, Volkswagen |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:23 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |