Biró Marcell (2024) Magyar kereskedelem vizsgálata a makrokörnyezet tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Projekt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (569kB) |
|
PDF
BM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (233kB) |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányaimat a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelem és Marketing szakon végzem. A közgazdaságtanra olyan szakterületként gondolok, ami társadalmunkat erősen befolyásoló tudomány, jellemzői, változásai meghatározóak az egész népesség számára. Ideális elképzelések szerint a világ jobbá tételében és a köz szolgálatában egyaránt nagy szerepe van. Személyes megfigyelésem, hogy bár a neve alapján a köznek szóló gazdaságtan megvalósulása lenne várható, de a köz – azaz közösség - érdeke nem minden esetben prioritás. A közgazdaság részeként a gazdaságpolitika már nem a szolgálatról, hanem inkább érdekképviseletről szól. Így a közgazdaságtan, nem feltétlenül a köznép valós igényét szolgálja. Témaválasztásom épp ezen gondolat mentén alakult, hogy megismerhessem részletesebben ezt a tudományágat, vizsgáljam, elemezzem, hazai vállalatok szemszögéből. Mivel jelenlegi dolgozatom egy projektmunka így a teljesség igénye nélkül – jelen ismereteim adta határok szerint - fogom munkámban kifejteni álláspontomat arról, milyen hatással is van valójában a makroökonómia egy magyar vállalat kereskedelmi modelljére. Ezek mellett szeretném előrevetíteni gondolatomat arról, hogy a jelen és jövő kereskedelme, bizonyos esetekben már nem is kereskedelem, sokkal inkább egy jól elhelyezett és modellezett marketing. Olyan témát szerettem volna választani a projektmunkám alapjául, ami szorosan kötődik az iskolaéveim alatt tanultakhoz. Szakmai gyakorlatomat a budapesti székhelyű Euro-Matic Kft.- nél töltöttem, mint Üzletfejlesztési Manager, ahol jelenleg is dolgozom. Az új partnerek felkutatása, a szakmai konferenciákon való előadások megszerkesztése, megtartása, kiállítások megszervezése, lebonyolítása is a feladatom. Mindemellett betekintést nyerhetek egy multinacionális szinten partnerekkel rendelkező – gyártással és kereskedelemmel is foglalkozó - cég működésébe. Üzletfejlesztőként nem csak, mint kereskedő járulok hozzá a cég működéséhez, hanem marketing feladatok végzésében, piackutatásban is részt vállalok. A piacgazdaságban kiemelt szerepe van azon elemzési módszereknek, melyek segítségével egy adott országban tevékenykedő vállalat elemezheti és megítélheti saját lehetőségeit és kereskedelmi tevékenységének stílusát és eszközét. Projektmunkámban szekunderforrásokat alkalmazva a STEEP elemzésen keresztül fogom bemutatni, hogy milyen változások által jutott el a kereskedelem oda, ahol napjainkban is tarthat, és hova fejlődhet a jövőben. Fontosnak tartom, hogy minden vizsgált témánál, azt definiáljam, ezért, minden részegység kibontása előtt meghatározom az adott fogalmat, amiről írok. Elemzésemben végigmegyek minden egyes tényezőn, amely által vizsgálható a makroökomómia egy kereskedelmi vállalat szemszögéből, és minden pontban kifejtem, hogy mik voltak a főbb tényezők, melyek hatással vannak a jelenlegi rendszerre. Célom, hogy munkám végén bebizonyíthassam, hogy egyes esetekben a klasszikus értelemben ismert kereskedelem felválható, inkább a mai értelembe vett marketing eszközökkel meghatározható. Ezt tényekkel, grafikonokkal és számításokkal is alátámasztom, hogy a kutatásom végére látható legyen, hogy miként is működtethető jól egy cég kereskedelme és milyen szinten várható az automatizáció az ágazatban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 20. század, 21. század, belkereskedelem, GDP, infláció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:20 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |