Jóllét az iskolában, Pozitív pszichológia

Vaszkó Éva Ágnes (2024) Jóllét az iskolában, Pozitív pszichológia. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Vaszkó Éva GPJBGM.pdf] PDF
Vaszkó Éva GPJBGM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat mulasztási díj Vaszkó Éva.pdf] PDF
Szakdolgozat mulasztási díj Vaszkó Éva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (36kB)
[thumbnail of Szakoktató BA bírálati lap 2024_VaszkóÉva.pdf] PDF
Szakoktató BA bírálati lap 2024_VaszkóÉva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (191kB)
[thumbnail of Vaszkó Éva SZO bírálat.pdf] PDF
Vaszkó Éva SZO bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (524kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja az iskolai jóllét és boldogság témakörének áttekintése és megértése generációs különbségek szempontjából. Az irányvonalat a pozitív pszichológia és a pozitív pedagógia elméletei határozzák meg, melyeknek középpontjában a tanár-diák kapcsolat és az érzelmi intelligencia fejlesztése áll.Dolgozatomban bemutatásra kerülnek a tanulmány struktúrájának főbb elemei, mint például a bevezetés, ahol a kutatás célja, témája és módszertana kerül ismertetésre. Az absztrakt tartalmazza továbbá a szakirodalmi áttekintést, melyben a jó tanár-diák kapcsolat és a pozitív pszichológia szerepe az iskolai jóllét és teljesítmény növelésében kerül feldolgozásra. Ezt követően bemutatásra kerülnek az iskolai jóllét különböző aspektusai, mint például az iskolai jóllét mérési módszerei és az iskolai környezet fontossága ezen tényezők szempontjából.A kutatás a pozitív pedagógiai megközelítések elemzésével zárul, melyekben a tanár szerepe és felelőssége kerül kifejtésre az iskolai jóllét és boldogság növelése érdekében. A szociális és érzelmi jóllét biztosításának módszerei, valamint a hazai kutatások és programok ismertetése Magyarországon zárja a tanulmányt. A kutatás eredményeképpen lehetőség nyílik a generációs különbségek mélyebb megértésére az iskolai jóllét és boldogság terén, továbbá konkrét fejlesztési javaslatok megfogalmazására az iskolai környezet javítása érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Szakoktató

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: boldogság, iskola, jóllét, pozitív pszichológia, tanár
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:19
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet