Nemes Alíz (2024) A német turisták Magyarországgal kapcsolatos attitűdje és utazásainak motivációi. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Nemes Alíz YRLRZP .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Nemes_Alíz_ szakdolgozat értékelő_Gászné_Bősz_Bernadett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (186kB) |
|
PDF
Nemes Alíz_konzulensi_Schultz Éva.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (257kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, a német turisták Magyarországra történő utazásainak motivációi és az utazási szokásaik feltárása. Az elmúlt évek statisztikái alapján Németország kiemelkedő szerepet játszik a külföldről érkező turisták között, mind többnapos, mind egynapos utazások tekintetében. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Németország az egyik legfontosabb küldőpiacunk. Érkezéseik száma csökkenő tendenciát mutatnak, viszont továbbra is meghatározó szerepet töltenek be Magyarország turizmusában. Azoknak a vendégeknek a 13%-a, akik több napot töltenek Magyarországon, Németországból érkeznek, ezért kulcsfontosságú a hazai turizmus szempontjából, hogy milyen tendenciák jellemzik a német turisztikai piacot. A legtöbbet költő turisták közé tartoznak Magyarországon. Emellett Németország fontos kereskedelmi partnerünk és gazdasági szereplője az Európai Uniónak, így a németek utazási szokásainak és motivációinak tanulmányozása kulcsfontosságú hazánk turizmusa és a gazdasági kapcsolatok megértése szempontjából. Ezért fontos megérteni, mi motiválja a német turistákat, hogy Magyarországra látogassanak, és milyen tényezők befolyásolják utazási döntéseiket. Szaldolgozatom során a kutatási kérdéseim a következőek voltak: Mely külső tényezők hatnak a leginkább a német turisták döntésére, hogy Magyarországra utazzanak? Mi motiválja a németeket a 21. században, hogy Magyarországra látogassanak? Mennyire határozza meg a németek jelenlegi utazási szokásait, az a múltbeli élmény és tapasztalat, amelyet a 20. századi Magyarországra tett utazásaik során szereztek? A kutatásom során kvantitatív és kvalitatív módszerek kombinációját alkalmaztam, beleértve egy kérdőíves felmérést, fókuszcsoportos és mélyinterjúkat. A kérdőíves felmérésben részt vevő német turisták válaszai alapján elemeztem általánosságban az utazási motivációkat és szokásokat. A mélyinterjúk segítségével pedig részletesebben feltártam a turisták gondolatait, érzéseit és az élményeket az utazással kapcsolatban. Az eredmények azt mutatják, hogy a német turistákat leginkább a kulturális látnivalók, a pihenés és a gasztronómiai élmények vonzzák Magyarországra. Emellett az interjúk során kiderült, hogy az személyes kapcsolatok, például barátok vagy rokonok meglátogatása is fontos szerepet játszik az utazási döntéseikben. Az eredmények azt is mutatják, hogy mind a fókuszcsoportos interjú, mind az online kérdőíves kutatás során Magyarország kiemelkedően népszerű volt a visegrádi országok között, amikor arról volt szó, hogy hova utaznának szívesebben a német turisták. Ugyanakkor megfigyelhető az is, hogy az utóbbi időben egyre kevesebb német turista látogat el Magyarországra. Ennek hátterében valószínűleg az idősödő generáció preferenciái állnak, mivel a fiatalabb generációnak nincsenek, vagy legalábbis kevesebb gyerekkori emlékeik és nosztalgikus kapcsolataik vannak, amelyek az idősebb generációk esetében erőteljesebben befolyásolják az utazási döntéseket. A fiatalabb generációk utazási preferenciái megváltoztak, és ezek az új trendek hatással vannak az utazási szokásokra. Sok fiatal inkább az egyéni utazásokat részesíti előnyben a szervezett túrák helyett, mivel szeretik saját maguk szervezni az utazást és rugalmasan alakítani az útitervüket. Az ifjú nemzedék számára fontos a pénzügyi szempontok figyelembevétele, és igyekeznek költséghatékony módon megvalósítani az utazásaikat. Bár vannak kivételek, ahogy azt a fókuszcsoportos interjúm is mutatta, viszont általánosságban elmondható, hogy a fiatalok körében ez a trend tapasztalható. A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy bár a német turisták motivációi és szokásai sokszínűek, a kulturális és pihenésre irányuló tevékenységek kiemelkedő fontossággal bírnak számukra. Azonban fontos lenne alkalmazkodnunk az újonnan kialakuló trendekre, főleg a fiatalabb generációknál. A folyamatosan változó utazási trendek és motivációs tényezők feltérképezése kiemelt fontosságú az iparág szereplői számára, hogy alkalmazkodni tudjanak az egyre változó igényekhez és elvárásokhoz. Az új megközelítések és szolgáltatások kialakítása segíthet abban, hogy Magyarország továbbra is vonzó maradjon a német turisták számára, és elősegítheti a turizmus fenntartható növekedését az országban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), Magyarország, motiváció, Németország, utazás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:18 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |