A régi és az új villamosok költséghatékonysági elemzése beszerzési szempontból a Budapesti Közlekedési Vállalat szemszögéből

Papp Kitti Fruzsina (2024) A régi és az új villamosok költséghatékonysági elemzése beszerzési szempontból a Budapesti Közlekedési Vállalat szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Papp Kitti Fruzsina UGVRRR.pdf] PDF
Szakdolgozat Papp Kitti Fruzsina UGVRRR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of titkosítási kérvény.pdf] PDF
titkosítási kérvény.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (900kB)
[thumbnail of Papp.Kitti.Fruzsina.belso.biralat.pdf] PDF
Papp.Kitti.Fruzsina.belso.biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (290kB)
[thumbnail of Papp.Kitti.Fruzsina.KULSO.pdf] PDF
Papp.Kitti.Fruzsina.KULSO.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (290kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom során a BKV Zrt. Budapesti Közlekedési Vállalat főbb logisztikai folyamataira fogok kitérni pl. beszerzés, készletnyilvántartás és raktározás. Az eljárást az igény felmerüléstől a készletről történő felhasználásig fogom elemezni. 7 A továbbiakban a beszállító kiválasztásának gyakorlati részét említem meg, amely esetében kettő eljárást lehet megkülönböztetni, amelyek a következők; közbeszerzés és versenyeztetés. Illetve arra fogok kitérni, hogy a vállalat szempontjából új villamos beruházása, vagy a régiek folyamatos korszerűsítése éri meg jobban. Azonban szakdolgozatom során csupán négy villamos (CAF, Combino, T5C5 és T5C5K) típus került említésre. Fontos kiemelni, hogy nem csupán az eljárást fogom ismertetni, hanem az ehhez szükséges informatikai támogatóeszközre (SAP) is kifogok térni. Amit kiszeretnék emelni, nem csak konkrétan a vállalaton belüli folyamatokra térek ki, hanem szakdolgozatom elején az elméleti háttérbe is betekintést adok, illetve a választott céget részletesebben is bemutatom.A vállalat alapvető problémája, hogy rá van kényszerítve, hogy a régi jármű állományt újítsa folyamatosan, ahelyett, hogy újat vegyen, melynek okait a következőkben fogok ismertetni, viszont részletesebben csak a villamos állományra fogok kitérni. Emellett az is kihívást jelent a vállalat számára, hogy leginkább szigetszerű beavatkozásokat tud csak véghez vinni, ami azt jelenti, hogy csak egy adott eszközcsoportot vagy infrastruktúra elemet tud felújítani.Kutatásom fő célja, hogy bizonyítani tudjam, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalatnak a régi villamosok üzemeltetése hosszabb távon magasabb költséget jelent, mintha időnként új villamosokra cserélnék ezeket. Tehát gazdaságilag, hosszabb távon a régi villamosok üzemeltetése az olcsóbb, vagy esetleg az újakra kell kevesebbet költeni. Már a hipotézis felállításakor fontos megjegyezni, hogy egy régebbi konstrukcióval rendelkező villamosnak egy 30 évvel később gyártott modern járművel való összehasonlítását nem lehet kizárólag gazdasági alapon megtenni. Annak érdekében, hogy hiteles kutatási eredményeket kapjak, kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerekkel fogok dolgozni. Kvantitatív kutatásomhoz statisztikai oldalak és vállalat adatait fogom felhasználni, melyek segítségével a kutatási kérdéseimet szeretném megválaszolni. A kvalitatív kutatásmódszertani eljárás során négy darab félig strukturált interjút fogok készíteni főosztályvezetővel, vállalati dolgozókkal, amelyek nyitott, illetve zárt kérdéseket fognak tartalmazni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Ellátásilánc-menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: beszerzés, fajlagos költség, költség, tömegközlekedés, villamos
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:18
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet