Albánia turisztikai potenciálja: kihívások és lehetőségek a turizmusban új belépőként

Lőcsei Luca Zsófia (2024) Albánia turisztikai potenciálja: kihívások és lehetőségek a turizmusban új belépőként. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Lőcsei Luca Zsófia_szakdolgozat_HE2KBP.pdf] PDF
Lőcsei Luca Zsófia_szakdolgozat_HE2KBP.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (970kB)
[thumbnail of Lőcsei Luca Zsófia_szakdolgozat_HE2KBP.pdf] PDF
Lőcsei Luca Zsófia_szakdolgozat_HE2KBP.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (970kB)
[thumbnail of locsei_luca_opponens_nagy_gabriella.pdf] PDF
locsei_luca_opponens_nagy_gabriella.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (270kB)
[thumbnail of locsei_luca_konzulens_szeidl.pdf] PDF
locsei_luca_konzulens_szeidl.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)

Absztrakt (kivonat)

Az újabb turisztikai trendek megjelenésével párhuzamosan egyre keresettebbé vállnak a nem klasszikus értelemben vett úticélok, nyaraló desztinációk. A turisták keresik az ismeretlen, kevésbé felkapott és népszerű úticélokat. A jelenlegi utazási trendek szerint a következőek a fő motivációk, melyek miatt Albániára esik a választás: az ismeretlen felfedezése, a helyivé válás érzése, a kalandok keresése, új, egyedülálló élmények keresése. Az ország bővelkedik természeti, kulturális és történelmi értékekkel, melyek vonzóvá teszik az odalátogatók számára. Albánia, habár egyre növekvő népszerűségnek örvend, jelenleg nem tartozik a klasszikus értelemben vett nyaraló vagy városlátogató desztinációk közé. A dolgozat célja elemezni az országot, mint egyre keresettebb desztinációt, bemutatni a turisztikai régióit, illetve ezekre a területekre milyen motivációval érkeznek, milyen turizmus fajtákat szolgálnak ki ezek a területek. Továbbiakban a kutatómunka során elemzem, hogy milyen problémákon kell dolgozni az országnak, hogy fellendítsék, segítség a turizmust. Dolgozatomban hangsúlyt fektetek arra, hogy a szervezett turizmus milyen módon vesz részt a kiutaztatásban, illetve milyen az emberek megítélése az országgal kapcsolatban, függetlenül attól, hogy jártak-e már ott. Fő motivációm a dolgozat megírására, hogy 2019 októberében volt lehetőségem egyéni szervezésben egy körutazás alatt meglátogatni az országot, az ott töltött hét folyamán fogalmazódott meg bennem a kérdés, hogy egy desztináció, amely ennyi értékkel rendelkezik, miért nem szerepel a köztudatban, ha a következő utazási cél kerül szóban az embereknél. Az elemzésben a turizmusban, azon belül is az értékesítés területén dolgozó szakemberrel készült interjúval, illetve online kérdőívvel támogatom a kutatás eredményét. Fő kutatási kérdések, amelyre választ szeretnék kapni a következőek: Milyen az általános megítélése az embereknek Albániáról, mint lehetséges úticélról függetlenül attól, hogy jártak-e már ott, illetve honnan informálódnak az utazók? Egyéni szervezésben, vagy utazási iroda által látogatnák meg szívesebben az országot? Kik azok az utazók, akiknek megfelelő célpont lehet Albánia? Megállná az ország a helyét a klasszikus nyaraló desztinációk mellett, ha igen, mik lehetnek azok a tényezők, amik miatt inkább választják? Fontosnak tartom annak a vizsgálatát, hogy napjaink turisztikai trendjeibe hogyan illeszkedik bele Albánia, illetve milyen turisztikai vonzerők alakítják az ország imázsát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Albánia, országimázs, Tirana, trendek, turisztikai potenciál
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:18
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet