Lőcsei Luca Zsófia (2024) Albánia turisztikai potenciálja: kihívások és lehetőségek a turizmusban új belépőként. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Lőcsei Luca Zsófia_szakdolgozat_HE2KBP.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (970kB) |
|
PDF
Lőcsei Luca Zsófia_szakdolgozat_HE2KBP.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (970kB) |
|
PDF
locsei_luca_opponens_nagy_gabriella.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (270kB) |
|
PDF
locsei_luca_konzulens_szeidl.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (246kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az újabb turisztikai trendek megjelenésével párhuzamosan egyre keresettebbé vállnak a nem klasszikus értelemben vett úticélok, nyaraló desztinációk. A turisták keresik az ismeretlen, kevésbé felkapott és népszerű úticélokat. A jelenlegi utazási trendek szerint a következőek a fő motivációk, melyek miatt Albániára esik a választás: az ismeretlen felfedezése, a helyivé válás érzése, a kalandok keresése, új, egyedülálló élmények keresése. Az ország bővelkedik természeti, kulturális és történelmi értékekkel, melyek vonzóvá teszik az odalátogatók számára. Albánia, habár egyre növekvő népszerűségnek örvend, jelenleg nem tartozik a klasszikus értelemben vett nyaraló vagy városlátogató desztinációk közé. A dolgozat célja elemezni az országot, mint egyre keresettebb desztinációt, bemutatni a turisztikai régióit, illetve ezekre a területekre milyen motivációval érkeznek, milyen turizmus fajtákat szolgálnak ki ezek a területek. Továbbiakban a kutatómunka során elemzem, hogy milyen problémákon kell dolgozni az országnak, hogy fellendítsék, segítség a turizmust. Dolgozatomban hangsúlyt fektetek arra, hogy a szervezett turizmus milyen módon vesz részt a kiutaztatásban, illetve milyen az emberek megítélése az országgal kapcsolatban, függetlenül attól, hogy jártak-e már ott. Fő motivációm a dolgozat megírására, hogy 2019 októberében volt lehetőségem egyéni szervezésben egy körutazás alatt meglátogatni az országot, az ott töltött hét folyamán fogalmazódott meg bennem a kérdés, hogy egy desztináció, amely ennyi értékkel rendelkezik, miért nem szerepel a köztudatban, ha a következő utazási cél kerül szóban az embereknél. Az elemzésben a turizmusban, azon belül is az értékesítés területén dolgozó szakemberrel készült interjúval, illetve online kérdőívvel támogatom a kutatás eredményét. Fő kutatási kérdések, amelyre választ szeretnék kapni a következőek: Milyen az általános megítélése az embereknek Albániáról, mint lehetséges úticélról függetlenül attól, hogy jártak-e már ott, illetve honnan informálódnak az utazók? Egyéni szervezésben, vagy utazási iroda által látogatnák meg szívesebben az országot? Kik azok az utazók, akiknek megfelelő célpont lehet Albánia? Megállná az ország a helyét a klasszikus nyaraló desztinációk mellett, ha igen, mik lehetnek azok a tényezők, amik miatt inkább választják? Fontosnak tartom annak a vizsgálatát, hogy napjaink turisztikai trendjeibe hogyan illeszkedik bele Albánia, illetve milyen turisztikai vonzerők alakítják az ország imázsát.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Albánia, országimázs, Tirana, trendek, turisztikai potenciál |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:18 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |