Nagyné Szentiványi Enikő Terézia (2024) A megosztott elektromos rollerek turisztikai célú felhasználásának kihívásai és fejlesztési lehetőségei Budapesten. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A megosztott elektromos rollerek turisztikai célú felhasználásának kihívásai és fejlesztési lehetőségei Budapesten.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Nagyné_Sz_Enikő_opponens_Egedy_Tamás.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (281kB) |
|
PDF
Nagyné Szentiványi Enikő_dr. Juzhász László.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (244kB) |
Absztrakt (kivonat)
Ez a szakdolgozat betekintést enged a budapesti megosztott elektromos rollerek három, turisztikai szempontból leginkább hangsúlyos fejlesztési területébe, vagyis a közlekedésbiztonságba, az okos turisztikai desztinációba integrálásukba és a fenntarthatóságukba. Hatósági szakemberekkel és cégvezetőkkel készített interjúkkal, kérdőívvel, megfigyeléssel, fotódokumentációval és szekunder források elemzével alaposan körbejártam a témát, hogy azonosítsam a kihívásokat és fejlesztési lehetőségeket. A közlekedésbiztonság legnagyobb kihívása az elektromos rollerek kategóriába sorolása, mely évek óta várat magára. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy javítaná-e az elektromos rollerek biztonságát, ha a kerékpárral megegyező feltételekkel vehetnének részt a közlekedésben. A válasz egyértelműen nem. Az elektromos rollerek sajátosságai és a baleseti statisztika miatt a külön roller kategória lenne célszerű, melynek részleteire ajánlást fogalmaztam meg a dolgozatban. A második kutatási terület kifejezetten turisztikai jellegű volt. Egy új turista típus jelent meg a piacon, az okos turista, ezzel egyidejűleg született meg az okos turisztikai desztináció koncepciója, mely reagált erre a piaci keresletre a kínálati oldalon. Arra a kérdésre kerestem a választ, hogyan lehetne a megosztott elektromos rollereket beépíteni az okos turisztikai desztináció koncepciójába Budapesten. A megosztott elektromos rollereket a szolgáltatás jellegétől függően a MaaS-sal (Mobility as a Service) együtt, mint közlekedési eszköz vagy önállóan, mint turisztikai tevékenység vagy csomagajánlat részeként integrálni lehetne a TaaS-ba (Tourism as a Service), amely egy mobil alkalmazáson keresztül lenne elérhető, amely a turisták életét lenne hivatott megkönnyíteni mobiljegy integrációval, útvonaltervezéssel és tájékoztatással a közösségi közlekedésről, a turisztikai tevékenységekről és a csomag ajánlatokról. A harmadik kutatási terület a fenntarthatóság volt, melyben arra kerestem a választ, hogyan lehetne javítani a megosztott elektromos rollerek turisztikai célú felhasználásának fenntarthatóságát központi intézkedésekkel. Elsősorban az életciklus elemzések módszertanát kellene egységesíteni hatóságilag. De lehetne jogszabályban előírni minimum fenntarthatósági műszaki követelményeket, valamint a fenntartható üzemeltetésre vonatkozó előírásokat is. A megosztott elektromos rollerek, mint a közösségi közlekedés részei, egy klímasemleges villamosenergia-termelés és központi fenntarthatósági intézkedések mellett a megoldás részei lehetnek a fenntarthatóság elérésben Budapesten.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Budapest, fenntarthatóság, közlekedés, közlekedési infrastruktúra, mobilitás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:18 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |