A fogyasztói élmény tényezői a passzív sportturizmusban, a nemzetközi jelentőségű sportrendezvények vonatkozásában, Magyarországon

Baranyai Zsombor (2024) A fogyasztói élmény tényezői a passzív sportturizmusban, a nemzetközi jelentőségű sportrendezvények vonatkozásában, Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Baranyai_Zsombor_Szakdolgozat_Z906DD.pdf] PDF
Baranyai_Zsombor_Szakdolgozat_Z906DD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (651kB)
[thumbnail of Baranyai Zsombor_konzulens_Boros Kitti.pdf] PDF
Baranyai Zsombor_konzulens_Boros Kitti.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)
[thumbnail of Baranyai Zsombor_Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf] PDF
Baranyai Zsombor_Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)

Absztrakt (kivonat)

A nemzetközi jelentőségű sportrendezvények és a hozzájuk kapcsolódó sportturizmus évről-évre egyre nagyobb figyelmet kapnak a hazai turisztikai iparágon belül. Szakdolgozatom arra a kérdésre keresi a választ, hogy befolyásolják-e a magyar turizmus fejlődését a hazánkban megrendezésre kerülő kiemelt, nemzetközi jelentőségű sportrendezvények, a passzív sportturisztikai élmény tényezői alapján? Ennek érdekében átfogóan vizsgálja a fogyasztói élmény tényezőit ebben a kontextusban, különös tekintettel a passzív sportturizmus vonzerőire és a nemzetközi szintű sportesemények jelentőségére hazánkban. A dolgozat kitér a sportturizmusra, mint turisztikai termékre, bemutatja a sportturisztikai desztinációk jellemzőit és a sportturizmus különböző fajtáit (aktív és passzív oldalát), valamint a fogyasztói élményt és annak szerepét a passzív sportturizmusban. A dolgozat módszertanilag primer és szekunder kutatásokat foglal magába, ezen belül egy-egy kérdőíves felmérést és mélyinterjút, amelyek segítségével vizsgálja a fogyasztói preferenciákat, motivációkat és élményeket a passzív sportturizmus keretein belül, kiegészítve ezzel a szakirodalmi áttekintést. Az eredmények elemzése segít abban, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a fogyasztói élmény dinamikájába és az ehhez kapcsolódó tényezőkbe. A tanulmány továbbá javaslatokat tesz a lehetséges jövőbeli fejlesztésekre, amelyekkel a passzív sportturizmus a jelenleginél is nagyobb mértékben járulhat hozzá a magyarországi turisztikai iparág fejlődéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói élmény, passzív sportturizmus, sport, sportrendezvény, sportturizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:18
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet