Az emberi erőforrás gazdálkodás jövője a vendéglátásban

Adorján Kinga (2024) Az emberi erőforrás gazdálkodás jövője a vendéglátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az emberi erőforrás gazdálodás jövője a vendéglátásban Szakdolgozat 2024VÉGLEGESÚJ2.pdf] PDF
Az emberi erőforrás gazdálodás jövője a vendéglátásban Szakdolgozat 2024VÉGLEGESÚJ2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Adorján Kinga.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Adorján Kinga.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (276kB)
[thumbnail of Adorján Kinga_Szakdolgozat értékelő_Szüts Ildikó.pdf] PDF
Adorján Kinga_Szakdolgozat értékelő_Szüts Ildikó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (244kB)

Absztrakt (kivonat)

A koronavírus világjárvány Magyarországon is drámai hatást gyakorolt a turizmusra és vendéglátásra. A szektor válságállóságának erősítése, egyúttal fenntartható fejlődésének biztosítása érdekében a szakdolgozat célja megvizsgálni, hogy mely sikertényezők vezettek az ágazat felemelkedéséhez, illetve milyen válságjelenségek járultak hozzá a szektor drasztikus romlásához. A szakdolgozat másik célja, hogy a hazai turizmus sajátosságait és gazdasági jelentőségét számba véve megvizsgálja járvány a turisztikai szektorra kifejezetten a vendéglátás területére gyakorolt hatását és annak következményeit. A a vendéglátás ágazat sérülékenységének mérséklése érdekében kiemelt figyelmet szükséges fordítani az ágazati stratégiák, a kockázatok és egyes szolgáltatástípusok újragondolására. A szakdolgozatommal az a célom, hogy bizonyítsam, hogy a válságos időszak után a vendéglátó ipari munkaerőpiac a legérzékenyebben reagáló és nehezen regenerálódó ágazat hazákban. Ugyanis az elemzésekből kiderül, hogy a vendéglátó egységek milyen utat jártak be a válság után, hogyan regenerálódtak. A dolgozatban választ szeretnék kapni arra, hogy mi volt az a pont, ahol eldöntötték a vendéglátó vállalkozások, hogy bezárnak, vagy működnek tovább, avagy mi volt az az egy dolog, amely segítette a vendéglátó vállalkozásokat életben tartani a válság után. A vendéglátás iparága hosszú ideje a társadalom egyik meghatározó gazdasági ágazataként szolgált. A vendéglátásban rejlő lehetőségek és kihívások mindig is inspirálták a szakembereket, hogy megértsék és előrejelzéseket hozzanak létre az iparág jövőjéről. A szakdolgozat célja megvizsgálni, hogy a jövőben lesz-e elegendő emberi erőforrás a vendéglátásban, és mi fogja biztosítani az iparág működését. A dolgozatban szeretném szemléltetni a hazai vendéglátói bérek alakulását, a fluktuációt, a munkaerőhiányt, valamint a kapott támogatásokat a válságok hatására. A dolgozat másodlagos célja annak elemzése, hogy a vendéglátói válságkezelés milyen hatást gyakorol a hazai vendéglátóipar foglalkoztatási adataira. A dolgozatban a vendéglátó szektor, azon belül is az éttermi ágazat munkaerőpiacát befolyásoló mikro- és makro-környezeti tényezőkre fog irányulni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás - munkaerő, emberi erőforrás-gazdálkodás, munkaerő, vendéglátás, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:17
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet