A munkavállalói képzés szerepe luxusszállodákban a vendégélmény szempontjából-Esettanulmány a The Ritz-Carlton, Budapest szállodában

Balázs Hanna Dóra (2024) A munkavállalói képzés szerepe luxusszállodákban a vendégélmény szempontjából-Esettanulmány a The Ritz-Carlton, Budapest szállodában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Balázs Hanna Dóra_szakdolgozat_CK4OM4 (1).pdf] PDF
Balázs Hanna Dóra_szakdolgozat_CK4OM4 (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Május 02..

Download (1MB)
[thumbnail of titkosítási kérelem.pdf] PDF
titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of titkosítási kérelem.pdf] PDF
titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Május 02..

Download (4MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc - Balázs Hanna Dóra - aláírt.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc - Balázs Hanna Dóra - aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of JDK_Szakdolgozat értékelő_Balázs Hanna Dóra.pdf] PDF
JDK_Szakdolgozat értékelő_Balázs Hanna Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)

Absztrakt (kivonat)

Életünk számtalan részén megjelenik a luxus fogalma, legyen szó akár divatról, életstílusról, lakberendezésről, utazásról. Azonban bármilyen szövegkörnyezetben is használjuk, egy mindig közös a jelentésében; kényelem, gazdagság és kifinomultság érzetét hordozza. Szakdolgozatom témája a luxust, mint szolgáltatást járja körül, és betekintést ad, hogy a luxusszállodák miként tesznek meg mindent a vendégélmény javítása érdekében, illetve, hogyan lehet abból a legtöbbet kihozni, amely maradandó emlékeket teremt a vendégekben és ezáltal legközelebbi utazásuk során is az adott szállodamárkát választják. A kutatásom több témát is érint. Először is, a dolgozat azt kutatja, hogyan lehet a luxusszállodákban a vendégélményt fokozni, és ez miként van kapcsolatban a személyzet képzésével és motivációjával. A munkavállalók képzettsége és hozzáállása jelentős hatással van a vendégélmény minőségére, ezért a kutatás elemezi, hogy miként lehet javítani ezen a területen. Másodszor, a szakdolgozat azért foglalkozik a témával, mert a luxusszállodák versengő környezetben működnek, és fontos, hogy a munkavállalók a legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtsák, ami hozzájárul a vendégelégedettséghez és visszatérő vendégek kialakításához. A hatékony vezetés, rendszeres tréningek és ennek a megfelelő támogatása az egyén fejlődéséhez kulcsfontosságú és hozzájárul a szálloda sikerességéhez. A kutatás keretében továbbá foglalkozni kívánok a következő problémafelvetéssel. Az idegenforgalom, és azon belül pedig a szállodák világa adja az egyik legnagyobb teret a mindennapos interkulturális találkozásoknak. Felmerül a kérdés, hogy az esetlegesen felmerülő kulturális különbségekkel, és az abból adódó nehézségekkel hogyan birkóznak meg a szállodában dolgozók a mindennapjaik során, és milyen bevált stratégiákat használnak ezeknek a könnyítésére. Vizsgálni kívánom, hogy egy adott szálloda miként képes segíteni és áthidalni ezeket az esetleges kulturális különbségeket, illetve hogyan fordíthatja azokat a vendégélmény javára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: interkulturális különbségek, luxus vendéglátás, munkavállalói tréningek, vendégélmény, vendéghűség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:17
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet