A koktélok szerepe a Budapest Park marketingjében

Tóth Edmond (2024) A koktélok szerepe a Budapest Park marketingjében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A koktélok szerepe a Budapest Park marketingjében - Tóth Edmond.pdf] PDF
A koktélok szerepe a Budapest Park marketingjében - Tóth Edmond.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_2405_TóthE_kervl_FFZs.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_2405_TóthE_kervl_FFZs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (255kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_Tóth Edmond_JevcsákSz.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Tóth Edmond_JevcsákSz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (389kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom, a koktélok szerepét vizsgálja a Budapest Park marketingjében, továbbá kitér az általuk használt marketingeszközökre és a vendéglátási módszereikre. Elsősorban azért választottam ezt a témát, mert 2023 nyarán volt szerencsém gyakornokoskodni a Budapest Parkban. Hatalmas inspiráció volt számomra ez az időszak. Az eddigi életem során megtapasztalt munkamoráltól teljesen eltérőt láttam itt. A stábtagok nagy odaadással és lelkiismeretesen dolgoznak, szívükön viselik a Budapest Park sorsát. Az alá-fölé rendeltségi viszonyok nem érződnek, a magas pozícióban lévők nem élnek vissza a hatalmukkal. Nincsenek játszmák, helyette őszinte kommunikáció van a csapaton belül. Ennek az emberközpontúságnak a legstresszesebb napokon is motiváló ereje volt. Továbbá marketinggyakornokként dolgoztam így ráláttam minden ezzel kapcsolatos témára és aktívan részt vettem a meetingeken. A koktélok és italok iránti szeretetem volt a másik fő motiváció, hogy kutassak a témában. Korábban bartenderként képzeltem el magam, de ezt elvetettem de szenvedélyként megmaradt. Továbbra is szívesen fogyasztok el egy jó italt, legyen az rázva, keverve, vagy csak jégre töltve. Az ízek keveredése számomra művészet, minden alapanyag okkal kerül az italba. A két téma pedig ott kapcsolódik össze, hogy a 2023-as Budapest Park évad során több tematikus koktél is felkerült az itallapra, egy-egy koncert vagy buli erejéig. Ezeket a koktélokat pedig mi hirdettük meg a közönségnek, emellett a fantáziakoktélok kitalálásában a vendéglátós kollégák segítségére voltunk: tematikának megfelelő neveket írtunk össze, melléjük a koktél típusát, esetleg hozzávalókat és egyéb ötleteket. A vendéglátós kollégák pedig összeírtak egy, vagy több változatot az elképzelések alapján majd közösen döntöttünk, mi is kerüljön pontosan az adott italba. Mindig szívesen ötleteltem ezeken a meetingeken arról, hogyan lehetne ital formájában megragadni az adott est témáját, milyen névvel lássuk el őket és mi legyen a koktélokban. A célom, hogy a szakdolgozat végére részletesebb képet kapjak arról, hogy mit nevezünk koktéloknak, miből és hogyan készülnek, bemutassak néhány klasszikust is, továbbá, hogy megismertessem a Budapest Park által alkalmazott marketing módszereket, az étel- italkínálatukat, koktéljaikat és ezek szerepét a marketingen belül. A dolgozatban az alábbi kutatási kérdésekre keresem a választ: 1. Mikor kapnak szerepet a koktélok a Budapest Park marketingjén belül? 2. Milyen formában jelennek meg a koktélok a Budapest Park marketingjében? 3. Mik azok a tematikus koktélok? A klasszikus és a tematikus koktélok kommunikációja miben különbözik? 5. Érdemes-e tematizálni egy fantáziaitalt? 6. Miért ilyen visszafogott a Budapest Park koktélkínálata? A témaválasztásom miatt úgy éreztem, hogy mindenképpen kvalitatív kutatási módszerre volt szükségem, ezért döntöttem az interjúk készítése mellett. Több Budapest Park alkalmazottat is meginterjúvoltam, akik részt vettek a tematikus koktélok kitalálásában, hirdetésében. Ez után a marketing definiálása következik, amit a marketingmix részletezése követ. Az utolsó marketinggel foglalkozó fejezetben pedig megvizsgálom a marketingfolyamatokat. A dolgozat a koktélok témakörével folytatódik. Ismertetem a koktélok eredettörténetét, fogalmát, elkészítési módjait és néhány klasszikus is bemutatásra kerül. A 3. fejezetben az alkalmazott kutatási módokat szemléltetem részletesen majd a 4-ben ezeknek az eredményét dolgozom fel. A Konklúziók, javaslatok című fejezetben megvizsgálom milyen válaszok születtek a kutatási kérdéseimre, ezt követi az Összegzés, ami a dolgozat rövid áttekintését tartalmazza és lezárja azt. Az utolsó, 8. fejezetben pedig a felhasznált irodalmakat sorolom fel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: budapestpark, fantáziakoktél, koktélok, marketing, marketingmix
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:17
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet