Az „Alföldi Garabonciás Kft.” tejtermékek ismertsége és a fogyasztói vélemény.

Hordós Rajmund (2024) Az „Alföldi Garabonciás Kft.” tejtermékek ismertsége és a fogyasztói vélemény. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of HordósRajmund_M9Z1QU_Záródolgozat.pdf] PDF
HordósRajmund_M9Z1QU_Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Hordós Rajmund foszk.pdf] PDF
Hordós Rajmund foszk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)

Absztrakt (kivonat)

A tej egyike azoknak az alapvető élelmiszereknek, amelyek az emberiség táplálkozásának szerves részét képezik évezredek óta. A tejtermékek a kultúrák sokaságában meghatározó szerepet töltenek be, legyen szó akár a mindennapi étkezésekről, az ünnepekről vagy akár a különböző gasztronómiai élvezetekről. A tejfeldolgozás és az ebből eredő tejtermékek gazdag skálája sokszínűséget és lehetőségeket kínál mind a termelőknek, mind a fogyasztóknak. A tejtermékek piacán a marketing kiemelt szerepet játszik. A marketingstratégiák megtervezése során figyelembe kell venniük a fogyasztói igényeket és preferenciákat, valamint a versenytársak tevékenységét is. A fogyasztók véleménye és preferenciái pedig szintén meghatározóak a tej és tejtermékek kapcsán. Dolgozatom írása alatt célkitűzésként tekintettem, hogy egy pontos és átfogó képet kapjak az Alföldi Garabonciás Kft. termékeiről a márka ismertségéről a fogyasztók véleménye alapján. Az egészségtudatos életmódra való törekvés, az étkezési szokások és a kulturális hagyományok mind befolyásolják azt, hogy mely termékeket választják, és hogyan alkalmazzák azokat a fogyasztók. Emellett a fogyasztói visszajelzések fontosak a vállalatok számára a termékek fejlesztése és javítása során. Így egy primer kutatást végeztem, ahol a tejtermékeket fogyasztók vásárlási szokásait vizsgáltam meg. A primer kutatáson belül kérdőíves kvantitatív kutatási formát alkalmaztam, hiszen szerettem volna minél nagyobb bázist elérni és ezáltal egy átfogó elemzést készíteni. A kérdőívekből nyert információk alapján levontam azokat a következtetéseket, hogy a jelenlegi termékkínálattal, jelenlegi termék megjelenéssel, kihelyezéssel és az aktuális marketing kommunikációval ezek a termékek mennyire ismertek és mennyire népszerűek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: élelmiszer, élelmiszerfogyasztás, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, marketingkommunikáció, tejipar, tejtermék-előállítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:17
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet