A környezetvédelem mint ideológia és marketingeszköz

Szigeti Kristóf Dávid (2024) A környezetvédelem mint ideológia és marketingeszköz. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of SzigetiKristóf_Projektumka.pdf] PDF
SzigetiKristóf_Projektumka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (427kB)
[thumbnail of KM FOSZK bírálati lap Szigeti Kristóf Dávid.pdf] PDF
KM FOSZK bírálati lap Szigeti Kristóf Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom során, olyan mély és átfogó értekezésekkel találkoztam melyek sokban hozzájárultak ahhoz, hogy kutatásicélomat elérjem. Ezen különböző források rávezettek a kutatást elindító kérdésem a válaszára. A kérdés arról szólt, hogyan alakult át és épült be a környezetvédelem ideológiája a vállalatok marketing stratégiájába, hogyan változtatta meg a marketing kommunikációt és ez minként jelenik meg a nagy cégek világában. A kutatásból megismerhettem, hogy a környezetvédelem habár eleinte csak a vállalatokra kiszabott kötelességekből állt, mára egy saját döntése lehet a vállalatnak, hogy az ezt és a különböző társadalmi felelősségeket tartalmazó CSR, mennyire válik a cég vagy a cégidentitás részévé. Papp Kata a Henkel marketing menedzsere elmondása szerint a nagy multinacionális cégeknek lehetőségük, sőt felelősségük van abban, hogy irányt mutassanak a társadalmaknak, illetve olyan alapértékekkel rendelkezzenek, amely a társadalom fennmaradását szolgálhatja. Véleményem szerint a környezet védelem mai trendje is java részt a nagy cégek ráhatásának köszönhető, így a társadalmi trend és a cégek aktivitása e téren megalkothatta a környezet védelem ideológiáját. A különböző cégek természetesen a részben saját maguk alkotta marketing lehetősség mellett nem mennek el, ezáltal beépítették a marketing stratégiájukba és a cégideológiájukba is a CSR trendjét. Ez, valamint a különböző korábbiakban említett greenwashing elősegíthette azt, hogy mára már sokan kevésbé hisznek a környezet tudatos marketing és cégkultúra mögötti tényleges értékben és inkább látják benne a kihasználást és a befolyásolást. Az óriás cégeknek így megnehezítve a dolgát, részletesebb és átfogóbb képet kell ma már adniuk a fogyasztóiknak a felelősségvállalásaikkal kapcsolatban ahhoz, hogy ne egy kihasználó földesúrnak lássák őket a vásárlók. A másik oldalról, több olyan cég is van melyeknek nem fontos a CSR marketingbe építése mivel ügyfeleik nem feltétlen érdekeltek az ügyben. Papp Kata elmondása szerint, a Henkel nem szorulna rá, hogy a társadalmi felelősségvállalás részt vegyen, nem ettől függenek az üzleti mozgásai a cégnek, azonban ennek ellenére is számos olyan tevékenyége van a cégnek melyek kifejezetten a felelősségvállalás értékeire épülnek, melyek természetesen plusz kiadásokat jelentenek a cégnek. Bár ez a kutatás számos fontos tényezőt fedett le, természetesen nem érte át teljesen a témakört, de remélem, hogy hozzájárult a témával kapcsolatos megértésünkhöz, és inspirációt adott a jövőbeli vizsgálatokhoz és tanulmányokhoz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: CSR, kereskedelem, környezetvédelem, marketing, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:17
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet