A marketingkommunikáció új irányai, a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek

Hivessy Bernadett Nóra (2024) A marketingkommunikáció új irányai, a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka_Hivessy_Bernadett_1.2.pdf] PDF
Projektmunka_Hivessy_Bernadett_1.2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Hivessy_Bernadett_Nora_biralat.pdf] PDF
Hivessy_Bernadett_Nora_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)

Absztrakt (kivonat)

A projektmunkában a marketingkommunikáció új irányait és a mesterséges intelligencianyújtotta lehetőségeit vizsgáltam. A kutatás célja a modern digitális kommunikációban az MIjelennek feltárása, a marketingkommunikációra gyakorolt ​​hatásának megértése, és az MImunkavégzésben használatának feltérképezése a marketing területén.A kutatás egy kérdőíves adatgyűjtésre épült, melyben 114 fő vett részt. A minta nemreprezentatív, de az eredmények alapján le lehet vonni bizonyos következtetéseket. A kérdőívtartalmazott kérdéseket a megkérdezettek által munkahelyükön alkalmazottmarketingkommunikációs stratégiákról, valamint az MI használatáról és hatékonyságáról acégekben.Az eredmények elemzése során az látható, hogy a megkérdezettek többsége jelenlegimunkahelyén alkalmazza a digitális marketingkommunikációs eszközöket. A leggyakrabbanemlített eszközök között szerepelnek a közösségi média platformok, az e-mail marketing és aweboldalak Csak egy kisebb hányad jelölte meg, hogy munkahelyükön alkalmazzák az MI-t amarketingkommunikációban. Az MI már jelen van a munkavégzésben a marketing területén,de a használata még nem elterjedt.Azok a válaszadók, akik hasznosak az MI-t a marketingkommunikációban, általábanpozitív véleménnyel voltak róla. A leggyakrabban említett előnyök között szerepel aszemélyre szabottabb üzenetek és ajánlatok lehetősége, valamint az idő- és erőforrás-megtakarítás. Csak néhány kérdést aggodalmát fejezte ki az MI etikai ésadatvédelmi kérdéseivel kapcsolatban.Javaslatokat fogalmaztam meg az AI megfelelő használatára, és bemutattam, hogyhogyan lehet integrálni a marketingkommunikáció különböző területein. Például rámutattamarra, hogy az MI nem csupán az automatizációban játszik szerepet, hanem akár amarketingkommunikációs stratégiák ellenőrzésében is alkalmazható. Ezáltal segítve aszakembereket a célzottabb kommunikáció kialakításában. A projekt kiemeli,hogy az MI hatékony eszköz lehet a marketingkommunikáció területén, de fontos a felelős ésetikus használata. Az MI-nek a marketingkommunikáció döntésá ésszemélyre szabottabbá válhat, de fontos, hogy az MI ne helyettesítse az emberi munkaerőt,hanem kiegészítse azt.A véleményem szerint a jövőben több helyen fogmegjelenni a munkavégzés során a mesterséges intelligencia, így elmondható, hogy életünkrészévé válik sokszor észrevehetetlen formában is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Chatbot, marketing, marketingkommunikáció, mesterséges intelligencia, Social Média
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:17
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet