Hivessy Bernadett Nóra (2024) A marketingkommunikáció új irányai, a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Projektmunka_Hivessy_Bernadett_1.2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Hivessy_Bernadett_Nora_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
Absztrakt (kivonat)
A projektmunkában a marketingkommunikáció új irányait és a mesterséges intelligencianyújtotta lehetőségeit vizsgáltam. A kutatás célja a modern digitális kommunikációban az MIjelennek feltárása, a marketingkommunikációra gyakorolt hatásának megértése, és az MImunkavégzésben használatának feltérképezése a marketing területén.A kutatás egy kérdőíves adatgyűjtésre épült, melyben 114 fő vett részt. A minta nemreprezentatív, de az eredmények alapján le lehet vonni bizonyos következtetéseket. A kérdőívtartalmazott kérdéseket a megkérdezettek által munkahelyükön alkalmazottmarketingkommunikációs stratégiákról, valamint az MI használatáról és hatékonyságáról acégekben.Az eredmények elemzése során az látható, hogy a megkérdezettek többsége jelenlegimunkahelyén alkalmazza a digitális marketingkommunikációs eszközöket. A leggyakrabbanemlített eszközök között szerepelnek a közösségi média platformok, az e-mail marketing és aweboldalak Csak egy kisebb hányad jelölte meg, hogy munkahelyükön alkalmazzák az MI-t amarketingkommunikációban. Az MI már jelen van a munkavégzésben a marketing területén,de a használata még nem elterjedt.Azok a válaszadók, akik hasznosak az MI-t a marketingkommunikációban, általábanpozitív véleménnyel voltak róla. A leggyakrabban említett előnyök között szerepel aszemélyre szabottabb üzenetek és ajánlatok lehetősége, valamint az idő- és erőforrás-megtakarítás. Csak néhány kérdést aggodalmát fejezte ki az MI etikai ésadatvédelmi kérdéseivel kapcsolatban.Javaslatokat fogalmaztam meg az AI megfelelő használatára, és bemutattam, hogyhogyan lehet integrálni a marketingkommunikáció különböző területein. Például rámutattamarra, hogy az MI nem csupán az automatizációban játszik szerepet, hanem akár amarketingkommunikációs stratégiák ellenőrzésében is alkalmazható. Ezáltal segítve aszakembereket a célzottabb kommunikáció kialakításában. A projekt kiemeli,hogy az MI hatékony eszköz lehet a marketingkommunikáció területén, de fontos a felelős ésetikus használata. Az MI-nek a marketingkommunikáció döntésá ésszemélyre szabottabbá válhat, de fontos, hogy az MI ne helyettesítse az emberi munkaerőt,hanem kiegészítse azt.A véleményem szerint a jövőben több helyen fogmegjelenni a munkavégzés során a mesterséges intelligencia, így elmondható, hogy életünkrészévé válik sokszor észrevehetetlen formában is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | Chatbot, marketing, marketingkommunikáció, mesterséges intelligencia, Social Média |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:17 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |