Fikó Alexa (2024) "Hallyu-hatás" – a K-pop térhódítása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Fikó Alexa_szakdolgozat_GY9NJL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Fikó Alexa_melléklet_GY9NJL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (266kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc. Fiko A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (271kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Fikó Alexa.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (242kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dél-Korea kreatív és kulturális ipara hatalmas növekedésen ment keresztül az elmúlt évtizedekben, hozzájárulva az ország gazdasági fejlődéséhez, nemzetközi kapcsolatainak erősítéséhez és a pozitív országkép kialakításához. A Koreai Hullám, másnéven Hallyu, kulcsszerepet játszik ebben a folyamatban. Az 1990-es években indult kulturális jelenség, a dél-koreai kultúra, főképpen a populáris kultúra (például filmek, televíziós sorozatok és zene) határon túli terjeszkedését jelenti röviden megfogalmazva. A jelenség legmeghatározóbb elemei a K-drámák és a K-pop. A digitális technológia fejlődése és a közösségi média népszerűsége felgyorsította a Hallyu globális terjedését, a dél-koreai kormány aktív támogatása pedig tovább növelte annak jelentőségét és hatását. A K-pop együttesek nemcsak gazdasági értéket képviselnek, hanem hozzájárulnak Dél-Korea globális imázsának és kulturális kínálatának javításához is. A legsikeresebb dél-koreai csapat, a BTS és rajongótáboruk, az ARMY főszerepet játszanak ebben. Elmondható, hogy a BTS az egyik oka a Hallyu-turizmus kialakulásának, mely egyre népszerűbb és Dél-Korea igen jövedelmező szektora. A COVID-19 járvány korlátozásai komoly kihívások elé állították a Hallyu-t és a turizmust, azonban az online platformok lehetőséget biztosítottak a kapcsolatok fenntartására és a Hallyu-tartalmak fogyasztására. A primer kutatás a Hallyu, illetve a K-pop jelentőségére derít fényt, továbbá arra, hogy a K-pop rajongókat mely tényezők motiválják leginkább a Dél-Koreába való utazásra, konkrétan a koreai popzenével kapcsolatban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | BTS, Dél-Korea, Hallyu, k-pop, koreai hullám, kreatív és kulturális ipar, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:16 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:16 |
Actions (login required)
Tétel nézet |