"Hallyu-hatás" – a K-pop térhódítása

Fikó Alexa (2024) "Hallyu-hatás" – a K-pop térhódítása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fikó Alexa_szakdolgozat_GY9NJL.pdf] PDF
Fikó Alexa_szakdolgozat_GY9NJL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Fikó Alexa_melléklet_GY9NJL.pdf] PDF
Fikó Alexa_melléklet_GY9NJL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (266kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc. Fiko A.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc. Fiko A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (271kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_Fikó Alexa.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Fikó Alexa.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

Dél-Korea kreatív és kulturális ipara hatalmas növekedésen ment keresztül az elmúlt évtizedekben, hozzájárulva az ország gazdasági fejlődéséhez, nemzetközi kapcsolatainak erősítéséhez és a pozitív országkép kialakításához. A Koreai Hullám, másnéven Hallyu, kulcsszerepet játszik ebben a folyamatban. Az 1990-es években indult kulturális jelenség, a dél-koreai kultúra, főképpen a populáris kultúra (például filmek, televíziós sorozatok és zene) határon túli terjeszkedését jelenti röviden megfogalmazva. A jelenség legmeghatározóbb elemei a K-drámák és a K-pop. A digitális technológia fejlődése és a közösségi média népszerűsége felgyorsította a Hallyu globális terjedését, a dél-koreai kormány aktív támogatása pedig tovább növelte annak jelentőségét és hatását. A K-pop együttesek nemcsak gazdasági értéket képviselnek, hanem hozzájárulnak Dél-Korea globális imázsának és kulturális kínálatának javításához is. A legsikeresebb dél-koreai csapat, a BTS és rajongótáboruk, az ARMY főszerepet játszanak ebben. Elmondható, hogy a BTS az egyik oka a Hallyu-turizmus kialakulásának, mely egyre népszerűbb és Dél-Korea igen jövedelmező szektora. A COVID-19 járvány korlátozásai komoly kihívások elé állították a Hallyu-t és a turizmust, azonban az online platformok lehetőséget biztosítottak a kapcsolatok fenntartására és a Hallyu-tartalmak fogyasztására. A primer kutatás a Hallyu, illetve a K-pop jelentőségére derít fényt, továbbá arra, hogy a K-pop rajongókat mely tényezők motiválják leginkább a Dél-Koreába való utazásra, konkrétan a koreai popzenével kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BTS, Dél-Korea, Hallyu, k-pop, koreai hullám, kreatív és kulturális ipar, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:16
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet