Vendégelégedettség és visszatérő vendégek

Tomis Eszter (2024) Vendégelégedettség és visszatérő vendégek. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Tomis Eszter_szakdolgozat_F3PA41.pdf] PDF
Tomis Eszter_szakdolgozat_F3PA41.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_Tomis Eszter.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Tomis Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)
[thumbnail of Tomis_Eszter_Opponens_Lukacs_Rita.pdf] PDF
Tomis_Eszter_Opponens_Lukacs_Rita.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)

Absztrakt (kivonat)

A vendégelégedettség központi tényezőként szerepel a turisztikai ágazatban, bármely területéről is legyen szó. Kutatásom során ezen tény okának a feltárását tűztem ki célul a vendégelégedettség kulcsfontosságú ismereteinek, hatásának, jelentőségének és mérési módszereivel kapcsolatos ismeretek feltárásával, keresleti és kínálati szemszöget figyelembe véve. Mindezek mellett választ kerestem arra is, hogy milyen szinten áll összefüggésben a törzsvendégkör kialakításával, illetve milyen módszereket érdemes alkalmazni annak érdekében, hogy a szolgáltató elérje a vendégben visszatérés gondolatát. A kvanitatív kutatási módszer során rétegzett mintavételi technikát alkalmaztam. A Tripadvisor véleménygyűjtő felületen 2018-ban és 2019-ben megosztott 125-125 darab visszajelzést elemeztem különöző szempontok alapján, tanulmányozva a fogyasztó szemszögéből a vendégelégedettséget befolyásoló tényezőket. Emellett kvalitatív módszeren belül mélyinterjút készítettem a Novotel Budapest Centrum szálloda, valamint a Városliget Café & Restaurant étterem különböző részlegeinek szakembereivel, annak érdekében, hogy a szolgáltató oldalát is tanulmányozzam a vendégelégedettség és visszatérő vendégkör kialakításának elérésével kapcsolatos ismereteket, módszereket. Ennek köszönhetően komplex kutatást végeztem a témaköröm teljeskörű tanulmányozásával. Eredményeim szerint a vendégek az egyedi igények teljesítésének flexibilitását, gyorsaságát emeltik ki elsősorban, a szobák minősége és a személyzet teljesítménye mellett. Továbbá az interjúalanyok elsődleges célként jellemezték a vendégelégedettséget, melyet számtalan módszer együttes alkamazásával érdemes mérni, ellenőrizni. A vendégek mellett a cégcsoportos és vállalaton belüli hatékony kommunikációt, illetve az alkalmazottak szakmai és motivációs tényezőinek biztosítását emelték ki. Valamint a vendégek egyedi igényeire való figyelem úgyszintén jelentős, ha az elvárások teljesítése és felülmúlása a cél. Kulcsszavak: vendégelégedettség, visszatérő vendégek, lojalitás, minőségbiztosítás, elvárások felülmúlása

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elvárt-tapasztalt minőség, hűségprogram, lojalitás, minőségbiztosítás, személyre szabott élmény, szolgáltatásminőség, vendégelégedettség, visszatérő vendégek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:16
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet