Tomis Eszter (2024) Vendégelégedettség és visszatérő vendégek. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Tomis Eszter_szakdolgozat_F3PA41.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Tomis Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (156kB) |
|
PDF
Tomis_Eszter_Opponens_Lukacs_Rita.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (149kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vendégelégedettség központi tényezőként szerepel a turisztikai ágazatban, bármely területéről is legyen szó. Kutatásom során ezen tény okának a feltárását tűztem ki célul a vendégelégedettség kulcsfontosságú ismereteinek, hatásának, jelentőségének és mérési módszereivel kapcsolatos ismeretek feltárásával, keresleti és kínálati szemszöget figyelembe véve. Mindezek mellett választ kerestem arra is, hogy milyen szinten áll összefüggésben a törzsvendégkör kialakításával, illetve milyen módszereket érdemes alkalmazni annak érdekében, hogy a szolgáltató elérje a vendégben visszatérés gondolatát. A kvanitatív kutatási módszer során rétegzett mintavételi technikát alkalmaztam. A Tripadvisor véleménygyűjtő felületen 2018-ban és 2019-ben megosztott 125-125 darab visszajelzést elemeztem különöző szempontok alapján, tanulmányozva a fogyasztó szemszögéből a vendégelégedettséget befolyásoló tényezőket. Emellett kvalitatív módszeren belül mélyinterjút készítettem a Novotel Budapest Centrum szálloda, valamint a Városliget Café & Restaurant étterem különböző részlegeinek szakembereivel, annak érdekében, hogy a szolgáltató oldalát is tanulmányozzam a vendégelégedettség és visszatérő vendégkör kialakításának elérésével kapcsolatos ismereteket, módszereket. Ennek köszönhetően komplex kutatást végeztem a témaköröm teljeskörű tanulmányozásával. Eredményeim szerint a vendégek az egyedi igények teljesítésének flexibilitását, gyorsaságát emeltik ki elsősorban, a szobák minősége és a személyzet teljesítménye mellett. Továbbá az interjúalanyok elsődleges célként jellemezték a vendégelégedettséget, melyet számtalan módszer együttes alkamazásával érdemes mérni, ellenőrizni. A vendégek mellett a cégcsoportos és vállalaton belüli hatékony kommunikációt, illetve az alkalmazottak szakmai és motivációs tényezőinek biztosítását emelték ki. Valamint a vendégek egyedi igényeire való figyelem úgyszintén jelentős, ha az elvárások teljesítése és felülmúlása a cél. Kulcsszavak: vendégelégedettség, visszatérő vendégek, lojalitás, minőségbiztosítás, elvárások felülmúlása
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elvárt-tapasztalt minőség, hűségprogram, lojalitás, minőségbiztosítás, személyre szabott élmény, szolgáltatásminőség, vendégelégedettség, visszatérő vendégek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:16 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:16 |
Actions (login required)
Tétel nézet |