A rendezvénypiac átrendeződése az üzleti rendezvények tekintetében (2020-tól napjainkig)

Hanzély Laura Anna (2024) A rendezvénypiac átrendeződése az üzleti rendezvények tekintetében (2020-tól napjainkig). Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Hanzély_Laura_Anna_Szakdolgozat_R8EE1X.pdf] PDF
Hanzély_Laura_Anna_Szakdolgozat_R8EE1X.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (499kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)
[thumbnail of Hanzély Laura Anna.pdf] PDF
Hanzély Laura Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

A rendezvényipar egy dinamikus és folyamatosan változó iparág, amelyben az üzleti rendezvények szervezése és lebonyolítása kiemelkedő jelentőséggel bír a vállalatok és szervezetek számára. Az elmúlt években tapasztalható átalakulások és fejlesztések döntő módon alakították ezt az ágazatot. Szakdolgozatom középpontjában ezen átalakulások és azok hatásai állnak, kifejtve a változások okait és a jelenlegi helyzetben rejlő lehetőségeket.Az időszak, amelyet vizsgálok, 2020-tól a jelen napig terjed, amely idő alatt számos jelentős változás történt az üzleti rendezvények területén. Az egyik legkiemelkedőbb tényező a digitális átállás és az online események térnyerése volt, amelyet fokozottan elősegített a világjárvány hatásai által felgyorsított digitalizáció. Ez a folyamat nemcsak technológiai változásokat hozott, hanem strukturális változásokat is az események megvalósításának és kezelésének módjában. Az említett változásokon felül még a pénzügyi nehézségekkel is szembe kellett, és kell a mai napig is nézniük a cégeknek, mind a rendezvényszervezői, mind a megrendelői oldalon. Az üzleti rendezvények, konferenciák és találkozók új formái jelentősen hozzájárultak az üzleti kapcsolatok és az emberek közötti interakciók átalakulásához, megváltoztatva a hagyományos értelemben vett rendezvényszervezés dinamikáját. Az online platformok és a virtuális rendezvények térhódítása nem csupán alternatívájává, hanem inkább kiegészítőjévé vált a hagyományos személyes találkozóknak. Célom annak feltárása, hogy a rendezvényszervezőknek hogyan kell reagálniuk ezekre a változásokra, és hogyan kell fejleszteniük üzleti stratégiájukat a túlélés és a versenyben maradás érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, koronavírus-járvány (COVID-19), rendezvény(ek), rendezvényszervezés, üzleti rendezvény
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:16
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet