Az anyakönyvvezetők tapasztalatai a COVID-19 pandémia után: stresszről, megküzdésről és ügyfélkommunikációról

Pintér Hedvig Anna (2024) Az anyakönyvvezetők tapasztalatai a COVID-19 pandémia után: stresszről, megküzdésről és ügyfélkommunikációról. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of PintérHedvigAnna_Az anyakönyvvezetők tapasztalatai.pdf] PDF
PintérHedvigAnna_Az anyakönyvvezetők tapasztalatai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of BSc(BA) és MSc bírálati lap Pintér 2024.pdf] PDF
BSc(BA) és MSc bírálati lap Pintér 2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (200kB)
[thumbnail of Pintér Hedvig Anna bírálat Keszei Barbara.pdf] PDF
Pintér Hedvig Anna bírálat Keszei Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (287kB)

Absztrakt (kivonat)

A COVID-19 világjárvány váratlan kihívásokat okozott hazánkban nemcsak a társadalom, de az anyakönyvvezetők számára is, akiknek munkája addig is elég sokszínű és érzelmileg változatos volt, hisz ők azok, akik az emberek életének legfontosabb pillanatait rögzítik, a születéstől a halálig. Emiatt a pandémia során bekövetkező változások, a növekvő számú halálesetek és az ügyfélkapcsolatok változó dinamikája jelentősen befolyásolták az anyakönyvvezetők munkáját és életét. A járvány alatt és után több tanulmány foglalkozott a frontvonalban álló egészségügyben dolgozók fizikai és érzelmi megterhelésével, pszichés állapotával, esetleges kiégésével, ám ezek a felmérések szinte soha nem tértek ki azokra a háttérben levő szakterületeken dolgozókra (temetkezési cégek dolgozói, anyakönyvvezetők stb.), akiknek a munkájában a pandémiához kapcsolódó megemelkedett számú halálesetek szintén addig ismeretlen, új pszichés megterhelést jelentettek, ám mégsem vetődött fel az a lehetőség, hogy számukra a járvány elmúltával mentális segítségnyújtást szervezzenek. Kutatásomban ezért azt vizsgáltam, hogy milyen nyomot hagyott a pandémia az anyakönyvvezetők mindennapjaiban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Munkahelyi mentálhigiéné

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), közigazgatás, stresszkezelés, ügyfélszolgálat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:15
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet