Social media és content marketing eszközök bemutatása az Elyn's Lab kozmetikai márkán keresztül

Magyar Zsófia (2024) Social media és content marketing eszközök bemutatása az Elyn's Lab kozmetikai márkán keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Social media és content marketing eszközök bemutatása az Elyns Lab kozmetikai márkán keresztül.pdf] PDF
Social media és content marketing eszközök bemutatása az Elyns Lab kozmetikai márkán keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Magyar Zsófia_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Magyar Zsófia_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)
[thumbnail of Magyar Zsófia_ bírálati lap_VI.pdf] PDF
Magyar Zsófia_ bírálati lap_VI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

A tudatos bőrápolás az elmúlt években nagyon felkapottá vált, így sok márka kezdte el bővíteni a palettáját a tudatos bőrápolás szabályainak megfelelő termékekkel és ezzel együtt fejleszteni a marketingkommunikációját és a marketingstratégiáját. A Covid-19 alatt rengeteg szabadideje lett az embereknek otthon, amelynek jelentős részét a közösségi média oldalak böngészésével kezdték tölteni. Ehhez a fokozott tartalomfogyasztáshoz a márkáknak is gyorsan alkalmazkodniuk kellett. Ekkor kezdtek el felvirágozni a beauty TikTok videók is. Elkezdtek népszerűvé válni a beauty hack videók, megjelenni a nagyközönség által még felfedezetlen drogériában kapható szépségápolási cikkekről szóló tartalmak és rengetek bőrápolási tanács szakmabeliektől és általános felhasználóktól. A platformon 3 nagy külföldi márka vált népszerűvé legelőször, úgymint The Ordinary, E.l.f. Cosmetics, valamint CeraVe. Ezek a vállalatok voltak a legjobb példák arra, hogy milyen sorsfordító szerepet töltött be a TikTok megjelenése a márka ismertségének és az eladások növekedésében. Példának okáért a The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution terméke ebben az időszakban 200 + százalékos növekedésnek örvendett az eladások számában évente. Nagy változást okozott ez a szakemberek számára is. A szakértők a média, főként TikTok iránti érdeklődés ugrásszerű növekedésének hatására sok millió emberrel lett lehetőségük megosztani és megismertetni komplex szépség- és bőrápolási ismereteket. A POPSUGAR 2021-ben közzétett cikkében fogalmazott úgy: „The key to TikTok celebrity status seems to stem from a combination of education and accessibility.”. (Harrington, 2021) Tehát ahhoz, hogy TikTok sztárok lehessünk, kombinálnunk kell az oktatást és a hozzáférhetőséget. Véleményem szerint ez nagyon frappánsan megfogalmazza azt, hogy mi kapcsolja össze az általam vizsgált tudatos bőrápolást és a tartalommarketinget. A tudatos bőrápolásban elengedhetetlen a fogyasztók számára, hogy megfelelő, releváns és részletes információhoz jussanak egy adott termékkel kapcsolatban, hisz az összetevők és hatóanyagok ismeretétől és személyre szabott rutin kialakításától lesz az egész TUDATOS. Ahhoz, hogy ezt a fogyasztó ki tudja alakítani saját magának is, fontos, hogy az érdeklődését vagy figyelmét felkeltő márka termékeiről már első pillanattól kezdve tudja, hogy mit tartalmaznak, milyen hatást várhat tőlük és mennyire megbízhatóak. Azért döntöttem az Elyn’s Lab magyar bőrápolási termékeket forgalmazó, gyártó és fejlesztő márka tartalommarketingjének elemzése mellett, mert én magam is azon fiatal fogyasztók közé tartozom, akik a pandémia időszakában elkezdtek megismerkedni a tudatos bőrápolás rejtelmeivel. Fontossá vált nekem ez a téma, és folyamatosan nyomon követem nem csak a márka, hanem az egész ipar közösségi média és tartalommarketing változásait és fejlődését. Ezenkívül, én is használom a termékeiket és nap, mint nap találkozom az általuk posztolt képekkel, videókkal, hirdetésekkel a közösségi média különböző platformjain, így személyes tapasztalatom is van a márkáról. Úgy gondolom az Elyn’s Lab, mint kezdő vállalkozás példáján jól észrevehetőek és elkülöníthetőek a marketing eszközök hatásai, ezáltal jó és jól elemezhető eredményeket tud adni. A szakdolgozatomban ismertetem a tartalommarketing általam vélt legfontosabb eszközeit, melyeket a kiválasztott márka is használ, valamint az egyik válfaját, az influencer marketinget, mely marketing eszközöket bemutatom a vállalat példáján keresztül is. Emellett a dolgozatomban kitérek 3 közösségi média platform, úgymint Instagram, Facebook, valamint TikTok jellemzőit és ezeket az oldalakat elemezem az Elyn’s Lab szempontjából. Célom, hogy rávilágítsak a tartalomstratégiai különbségekre a különböző platformokon megjelenített tartalmak között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: content, influencer, közösségi média, marketing, tartalommarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:14
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet