The relationship between content marketing characteristics and social media users' characteristics: in the case of Douyin

Pan Ming (2024) The relationship between content marketing characteristics and social media users' characteristics: in the case of Douyin. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of 5%Plagiarism-Dissertation-Pan Ming-WK6ABV.pdf] PDF
5%Plagiarism-Dissertation-Pan Ming-WK6ABV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Pan Ming_BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Pan Ming_BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Pan Ming_eng.pdf] PDF
Pan Ming_eng.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)

Absztrakt (kivonat)

Previous research has generally focussed on the definition, strategy, and impact of social media marketing, but has lacked research on the different characteristics of different users. I will refine the research to focus on these points. This study aims to investigate and analyze the link between content marketing and user characteristics, focusing on the quality, authenticity, innovation, and 'virality' of content marketing, using the Douyin platform as an example. The study provides recommendations for the future development of Douyin and for businesses that market on Douyin. The study used 3 research methods, questionnaires, focus groups, and interviews. Through the study, it was concluded that the characteristics of content marketing have a significant impact on Douyin. However, at the same time, there are limitations to this study; the study population may not be demographically representative, participants may be affected by self-reporting bias, and the study is geographically limited and representative of China only.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: content marketing, Digital marketing, Douyin, Short videos, Social media
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:14
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet