Szeker Balázs (2024) Közúti fuvarszervezés a Schenker Kft.-én keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Közúti fuvarszervezés Schenker Kft.-én keresztül.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Április 02.. Download (496kB) |
|
PDF
Szeker_Balazs_Titkositasi_kerelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (208kB) |
|
PDF
Szeker Balázs - bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (207kB) |
|
PDF
Szeker Balázs bírálati lp.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szeker Balázs vagyok, tanulmányaimat a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelem és marketing alapképzésén végeztem, kereskedelmi logisztika szakirányú specializációval. Alapképzés előtt már elvégeztem a felsőoktatási szakképzésben a kereskedelem és marketing képzést, mely folyamán lehetőségem nyílt a gyakorlatomat egy logisztikai cégnél eltölteni. Gyakorlatom után álláslehetőséget kaptam ennél a cégnél, így jelenleg is a DB Schenker Kft-nél dolgozom, mint fuvarszervező. Az elmúlt másfél év alatt rájöttem, hogy a logisztikában szeretném kamatoztatni a tudásomat, ezért is választottam egy olyan szakdolgozati témát, mely fedi a mindennapi munkámat, illetve érdeklődési körömet. Szakdolgozatom témája a közúti árufuvarozást foglalja magába. Erről már feltehetőleg mindenki hallott, a szó hallatán egyből egy szállítmányozó cégre gondolhat az ember, mely a megrendelt termékeket kézbesíti a megadott helyre, a megfelelő időben. Összegségében ez a gondolat fedi a valóságot, azonban ez a szakkifejezés, közel sem annyira egyszerű, mint az előző mondatban megfogalmazott álláspont. A fuvarozás definíció szerint a következőt jelenti, fuvarozási szerződés keretében megvalósuló árutovábbítási szolgáltatás, amelynél fuvarozási díjban részesül, azáltal, hogy más tulajdonában lévő árucikket juttat el a címzettnek.” A Polgári Törvénykönyv a következőképpen ír a (2013. V. törvény, továbbiakban Ptk.) 6:257. §-a fuvarozási szerződésről: „Fuvarozási szerződés alapján a fuvarozó a küldemény rendeltetési helyére történő továbbítására és a címzettnek történő kiszolgáltatására, a feladó díj fizetésére köteles. ”A fuvarozási szerződés tehát a fuvarozó és a vele szerződő fél (feladó) között jön létre, a szerződés tárgya pedig a küldemény továbbítása és annak kiszolgáltatása.”(Horváth & Karmazin, 2014) Több dologra kell figyelni ennél a lehetőségnél. Példa kedvéért az árukat megfelelő helyen, elfogadható módon raktározni is szükséges, a szállítás előtt. Némely terméket nem lehet ugyanott raktározni, mint a többit. Ahhoz, hogy egy áru időben a megrendelőnél legyen, szükség van alkalmas eszközökre, amely a gépjárművekre vonatkozik. Természetesen itt sem mindegy, hogy milyen típusú, milyen méretű, milyen felszereléssel bíró közlekedési eszközt biztosítunk egy adott feladatra. A közúti árufuvarozásnál szükség lehet akár a szállításra váró tárgyakat vámkezelés alá helyezni, ez nem a legegyszerűbb feladatok közé tartozik azoknak a személyeknek, akik nem ezzel foglalkoznak. Éppen ezért könnyebb egy fuvarozó vagy egy szállítmányozó céget felkeresni ez ügy érdekében. Itt sem mindegy, hogy melyik opciót választjuk. A későbbiekben kitérek a két opció előnyeire és hátrányaira. Szakdolgozati témám aktualitása abban rejlik, hogy a mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy az áruk, információk, személyek eljussanak a megfelelő időben, a megadott helyre, ehhez pedig szükség van a logisztikára. A közúti fuvarozás hazánk egyik meghatározó szállítási módja, földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően. Mindemellett azonban meg kell említeni, hogy Magyarország egy tranzit ország, így fontos vizsgálnunk, hogy mi történik az ország árufuvarozásával, ha máshol épp nem történik produktumok továbbítása. Gondolok itt egy környező ország munkaszüneti napjára. A szakdolgozatomban a következő kutatási kérdésköröket fogom vizsgálni: K1: Milyen szerepet tölt be Magyarországon a közúti fuvarozás? K2: Milyen hatással vannak a környező országok a belföldi szállítmányozásra? K3: Hogyan lehetséges a költséghatékony fuvarozás ingadozó árumennyiség mellett? K4: Melyek a fuvarozók hatékonyságainak mérési lehetőségei? Szakdolgozatom célja, hogy bemutassam a közúti árufuvarozás hatásait Magyarországon, mellyel mind a szállítmányozók, mind pedig a szállítani vágyók megismerjék, hogy milyen lehetőségi vannak, illetve mire számítsanak a közutakon. A szakdolgozati témám alapján úgy gondolom, hogy félig strukturált interjúkészítés adna pontos képet a kérdéseimre, mivel egy olyan személy, aki nem ebben a szakmában dolgozik nem tudna pontos információkat adni a megismerendő témakörökre. Ezenkívül szekunder kutatást is végezni fogok, melynek célja több fogalom megismerése, illetve bemutatása, gondolok itt, a közúti árufuvarozás szabályaira, metódusaira, a termékek raktározási lehetőségeire. Szakdolgozatom felépítése a következőképen fog alakulni: szakirodalom áttekintés közúti árufuvarozás bemutatása a gyakorlatban a DB Schenker Kft-én keresztül félig strukturált interjúk által nyert eredmények konklúzió A szakirodalmi áttekintésben pontos és részletes információkat fogok gyűjteni a közúti árufuvarozás szabályairól, módszereiről, lehetőségeiről, emellett más szisztémákról is szót fogok ejteni. A következő fejezetben a közúti árufuvarozást ismerhetjük meg lényegesebben, a fentebb leírt elméleti anyagok segítségével, a gyakorlatban. A félig strukturált interjúmnál David Rousseau, illetve Loboda Csaba segítségét fogom igénybe venni. David Rousseau a DB Schenker Kft. magyarországi telephelyének a raktári illetve a belföldi szállítmányozásnak a vezetője. Loboda Csaba pedig a cég Full Truck Load, részlegnek a vezetője. Célom, hogy pontosabb képet kapjunk a megfogalmazott kérdésekre, mely által mindenki számára átláthatóbbá, érthetőbbé válik a szakdolgozati témám.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | interjúk, közúti árufuvarozás, logisztika, logisztikai szolgáltatások, munkafolyamatok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:14 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:14 |
Actions (login required)
Tétel nézet |