Kaluzsa Mónika (2024) Szerepkonfliktusok hatása a kiégés folyamatára női pedagógusok körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
vázlat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (939kB) |
|
PDF
Kaluzsa_Monika_Biralat_2024_Mentálhigiéné.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (279kB) |
|
PDF
BSc(BA) és MSc bírálati lap 2024_KaluzsaM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (279kB) |
Absztrakt (kivonat)
A pedagógia területén dolgozó nők stresszfaktora ez a nagyfokú felelősség, hiszen a tanulókkal való közös munka során a lelki folyamatok nem korlátozódnak csupán, legalább is optimális esetben nem, a tanítás-tanulás folyamatának idejére. Mintát nyújtanak a tanítványoknak, mentális támogatók szülőknek, szakmai és emberi segítői egymásnak is. Ha a munkájára valóban hivatásként néz, nehezebb lehet a megküzdés a mindennapokban, hiszen a tanulók nem becsukható dossziék, mindennapi megnyilvánulásaik hatással vannak a tanórákon kívüli időre. Akárcsak az életben megélt egyéb személyes szerepeknek is hatásai vannak a munkavégzés folyamatára. Nehezen elképzelhető az, hogyan tud egy mentális sérülésekkel rendelkező segítő mintát nyújtani a nevelés területén, ha önmaga is nehezen vagy rosszul küzd meg az őt ért kihívásokkal, krízisekkel. A pedagógusok megközelítőleg 80%-a nő. Célom, hogy felhívjam az egyéni felelősségre a figyelmet, hiszen egészségünk (fizikai és mentális is) megőrzése elsősorban egyéni érdek: hogyan lehetünk elég jó munkaerők, elég jó anyák, elég jó házastársak, úgy, hogy a saját mentális egészségünket megőrizzük. Mégsem tekinthető magánügynek a pedagógusok mentális egészsége: a nők női szerepeikhez kapcsolódó egészségmegőrzése szervezett segítségnyújtást igényel, amennyiben fontosnak tartjuk a jövő generációjának lelki egészségét. Mentálisan egészséges nő képes a hivatásában is egészséges mintát adni, segíteni a rá bízott gyerekeket, és pszichés jóllét kell ahhoz is, hogy a munkahelyi nehézségek lehető legkisebb mértékben legyenek befolyással magánéleti szerepeinkre. Az egészséges társadalom pedig egészséges, tudatosan működő egyénekből áll.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | identitás, kiégés, konfliktus, nők, pedagógusok, szerepkeresés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:14 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:14 |
Actions (login required)
Tétel nézet |