Keresztvásárlások felmérése és elemzése – egy nemzeti dohánybolt és egy kisbolt kapcsolata

Németh Gábor Bálint (2024) Keresztvásárlások felmérése és elemzése – egy nemzeti dohánybolt és egy kisbolt kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Németh_Gábor_Projektmunka.pdf] PDF
Németh_Gábor_Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of KM FOSZK bírálati lap_Németh_Gábor_Bálint_Kovács_A.pdf] PDF
KM FOSZK bírálati lap_Németh_Gábor_Bálint_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (247kB)

Absztrakt (kivonat)

dolgozatom célja az volt, hogy a keresztvásárlások felmérésével és értékelésével egy tiszta, világos és objektív képet alkothatok arról, hogy ténylegesen mekkora az aránya azoknak a vásárlóknak, akik mind a két üzletet látogatják, illetve, miképpen lehetne ezeken az arányokon javítani. A kutatás során nagyon sok érdekes véleménnyel találkoztam, illetve a szakmai tudásom rengeteget fejlődött. Onnantól kezdve, hogy a szakirodalmakat átolvastam egészen addig, hogy az üzlet előtt kellett megszólítanom az embereket és a kérdőíveket kitöltetnem velük. Érdekes és hasznos tapasztalatot, illetve tudást szereztem meg a projektmunka elkészítése során. A válaszokat kiértékelve komoly meglepetés nem ért az előzetes várakozásimhoz képest. Nagyjából azokat az eredményeket kaptam, amikre számítottam, inkább objektíven alá tudtam támasztani az előzetes feltevéseimet. Természetesen vannak olyan területek, amelyeknél meglepő válaszokat is kaptam, illetve felvetődtek bennem újabb és újabb kérdések ötletek. Eredményeim alapján kijelenhető, hogy a vállalkozás nem véletlenül működik sikeresen évtizedek óta. A vásárlók kifejezetten elégedettek a jelenlegi termékkínálattal és a nyitvatartási időkkel is. A tulajdonsok igyekeznek folyamatosan megújulni és új-innovatív termékeket bevezetni a kínálatba. Nyitnak a környezettudatos és gazdaságos vásárlók felé, valamint hosszútávú céljaik elérése érdekében a fenntarthatóságot sem tévesztik szem elől, mint fontos szempontot. A keresztvásárlások erősítésére tett javaslataimat érdemes megfontolni, hiszen reprezentatívnak minősülő kutatásom alapján fogalmaztam meg ötleteimet.Összeségében kijelenthető, hogy a szakmai fejlődésemhez nagymértékben hozzájárult a projektmunka elkészítése. Rengeteg olyan területre nyerhettem betekintést, illetve olyan összefüggéseket fedezhettem fel, amelyekre korábban nem volt alkalmam és igyekeztem az egyetemi tanulmányaim során megszerzett tudásomat alkalmazni a gyakorlatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: árazás, ármarketing, árubeszerzés, családi vállalkozás, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:13
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet