A szállodai online marketing kihívásai és sikertényezői a Z-generációs fogyasztói döntéshozatal folyamatában

Márkus Lili Noémi (2024) A szállodai online marketing kihívásai és sikertényezői a Z-generációs fogyasztói döntéshozatal folyamatában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_MárkusLiliNoémi_AKXKOA.pdf] PDF
Szakdolgozat_MárkusLiliNoémi_AKXKOA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Márkus Lili Noémi_konzulensi_Karakasné.pdf] PDF
Márkus Lili Noémi_konzulensi_Karakasné.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (253kB)
[thumbnail of Márkus Lili Noémi opponens Kóródi Márta.pdf] PDF
Márkus Lili Noémi opponens Kóródi Márta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (237kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a szállodai online marketing szerepét dolgozza fel a Z-generációs fogyasztói döntéshozatal folyamatában. Napjainkban a szálláshelyek online megjelenése kiemelkedő szerepet játszik a vendégek vonzásában és a foglalási döntéshozatalban. A szállodáknak a piaci verseny fokozódása és az új modern fogyasztó igények megjelenése végett egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni az online megjelenésre, hiszen a potenciális vendégkör jelentős része az online világból értesül a szálloda által hirdetett vendégélményről és a szolgáltatásokról. A világháló által nyújtott új lehetőségekhez, és az ezeket formáló trendekhez a szállodáknak idomulniuk kell a versenyben maradáshoz. Szakdolgozatomban a szállodai online marketing olyan területeit és eszközeit vizsgálom, amelynek manapság a legnagyobb befolyása lehet a Z-generációra és a modern fogyasztó foglalási döntéshozatalára. A Z-generáció (1995 és 2012 között születettek) tagjai már most jelentős részét képezik a fogyasztói piacnak, és a jövőben még nagyobb befolyással bírnak majd. Az online marketing területén a szállodák számára éppen ezért kulcsfontosságú megérteni és figyelembe venni ezt a generációt.A szakdolgozat felépítése a következő struktúrát követi: Kezdetnek a szakirodalmi háttéren keresztül megvizsgálom a szállodai vendégélmény és a szolgáltatásmarketing közötti kapcsolatot. Ezt követően az online marketing alapvető fogalmaival és modelljeivel folytatom a szakdolgozatot, megvizsgálom a jelenlegi online szálláspiac helyzetét. A következő fejezetrészben az olyan trendi digitális marketingeszközöket vizsgálom meg, amelyeknek befolyása lehet a modern fogyasztóra. A közösségi média marketing, influenszer marketing és a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket tárom fel a szállodaipar területén. A szakirodalmi háttér összefoglalását megelőzően kitérek a Z-generáció jellemzőire és fogyasztói magatartásának vizsgálatára. A szekunder kutatást követően a primer kutatásommal folytattam a szakdolgozatot, melyben az alkalmazott módszertan bemutatása után a kutatási eredményeket elemzem. A primer kutatást kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek vegyítésével végeztem. Végezetül a primer és szekunder kutatás összevetésének eredményeképpen a konklúziók levonásával és az összegzéssel zárom a szakdolgozatot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influenszermarketing, közösségi média, mesterséges intelligencia, online marketing, Z-generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:13
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet