Márkus Lili Noémi (2024) A szállodai online marketing kihívásai és sikertényezői a Z-generációs fogyasztói döntéshozatal folyamatában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_MárkusLiliNoémi_AKXKOA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Márkus Lili Noémi_konzulensi_Karakasné.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (253kB) |
|
PDF
Márkus Lili Noémi opponens Kóródi Márta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (237kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a szállodai online marketing szerepét dolgozza fel a Z-generációs fogyasztói döntéshozatal folyamatában. Napjainkban a szálláshelyek online megjelenése kiemelkedő szerepet játszik a vendégek vonzásában és a foglalási döntéshozatalban. A szállodáknak a piaci verseny fokozódása és az új modern fogyasztó igények megjelenése végett egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni az online megjelenésre, hiszen a potenciális vendégkör jelentős része az online világból értesül a szálloda által hirdetett vendégélményről és a szolgáltatásokról. A világháló által nyújtott új lehetőségekhez, és az ezeket formáló trendekhez a szállodáknak idomulniuk kell a versenyben maradáshoz. Szakdolgozatomban a szállodai online marketing olyan területeit és eszközeit vizsgálom, amelynek manapság a legnagyobb befolyása lehet a Z-generációra és a modern fogyasztó foglalási döntéshozatalára. A Z-generáció (1995 és 2012 között születettek) tagjai már most jelentős részét képezik a fogyasztói piacnak, és a jövőben még nagyobb befolyással bírnak majd. Az online marketing területén a szállodák számára éppen ezért kulcsfontosságú megérteni és figyelembe venni ezt a generációt.A szakdolgozat felépítése a következő struktúrát követi: Kezdetnek a szakirodalmi háttéren keresztül megvizsgálom a szállodai vendégélmény és a szolgáltatásmarketing közötti kapcsolatot. Ezt követően az online marketing alapvető fogalmaival és modelljeivel folytatom a szakdolgozatot, megvizsgálom a jelenlegi online szálláspiac helyzetét. A következő fejezetrészben az olyan trendi digitális marketingeszközöket vizsgálom meg, amelyeknek befolyása lehet a modern fogyasztóra. A közösségi média marketing, influenszer marketing és a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket tárom fel a szállodaipar területén. A szakirodalmi háttér összefoglalását megelőzően kitérek a Z-generáció jellemzőire és fogyasztói magatartásának vizsgálatára. A szekunder kutatást követően a primer kutatásommal folytattam a szakdolgozatot, melyben az alkalmazott módszertan bemutatása után a kutatási eredményeket elemzem. A primer kutatást kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek vegyítésével végeztem. Végezetül a primer és szekunder kutatás összevetésének eredményeképpen a konklúziók levonásával és az összegzéssel zárom a szakdolgozatot.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | influenszermarketing, közösségi média, mesterséges intelligencia, online marketing, Z-generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:13 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:13 |
Actions (login required)
Tétel nézet |