Ary Antónia Nikolett (2024) The connection between sales and branding within the gaming industry, specifically in League of Legends. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Ary_Antónia_Nikolett_Thesis.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Antónia Nikolett Ary_BGE_20240528.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (173kB) |
|
PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Ary_Antónia_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (178kB) |
Absztrakt (kivonat)
The goal of this research is to analyze the perception of brand image in the video game industry in connection with sales. To present and discuss the role of building brand image in online games, specifically within League of Legends developed by Riot Games back in 2009. The research also aims to explore and identify the relationship between brand image and video games as a brand. Through these results, I will try to prove the following hypotheses: 1. Visual experience is a highly influential factor of player engagement, which is to be an ultimately informing strategy of sales. 2. Players are driven by the force of the gaming experience and do not place much emphasis nor derive much value from the social or prestige aspects associated with gaming.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | brand management, branding, marketing, online video games, sales, video game industry |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:12 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |