Molnár Martin (2024) Influenszer marketing hatása Z generációra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_05.04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Molna Martin_k.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (213kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap_TóthZs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (208kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául az influenszer marketing hatásának vizsgálatát választottam. A közösségi média térnyerésével, illetve az internetelérés kiterjedésével párhuzamosan a marketinkommunikáció egy új formája alakult ki, mely természeténél fogva jellemzően a fiatalokat, a Z generációt éri el. A dolgozat elkészítése során arra voltam kíváncsi, hogy az érintett generáció mit gondol, hogy éli meg az influenszerek működését. Szakdolgozatom témáját a marketing iránti érdeklődésem és a tanulmányaim során szerzett ismereteim alapján választottam. A másik fő motiváció számomra, hogy megértsem, hogyan működik a közösségi média marketing szempontból, illetve ez hogyan viszonyul a Z generációhoz. Ez a téma napjainkban különösen aktuális, hiszen nagyon kevés olyan ember van, aki ne lenne jelen legalább egy közösségi média platformon. Dolgozatom a közösségi média alapjainak felvázolásával kezdődik, majd a vezető és széles körben elismert platformok elemzése nyomán, elmélyedek e platformok népszerűségében, emellett megvizsgálom a social média platformokat, és betekintést nyújtok a termékek közösségi médiában történő reklámozásának módszereibe. Végezetül pedig rátérek a dolgozatom főszereplőire, az influenszerekre, akik már jó pár éve megkerülhetetlen tényezői az online marketingnek, illetve a z generációnak. Régen sztároknak, celebeknek, hírességeknek hívták őket, most influenszereknek, véleményvezéreknek, akik már nem csak hírességek, hanem ezt munkaként űzik a marketing világában is. Mindig is érdekelt az emberek véleménye az influenszerekről és a velük való kapcsolatukról. Ennek eredményeképpen a szakdolgozatom zárásaként megosztom a kérdőívem vizsgálatának eredményeit. Ez a tanulmány kifejezetten az influenszerek hatását és megítélését vizsgálja a Z generáció szempontjából, hogy hogyan is viszonyulnak a social médiához és az influenszerekhez. Számos véleményt igénylő kérdéssel, ami egyben nem csak a kérdőív kitöltők véleményére fókuszál, hanem elgondolkodtatás céljából is készült, ha még nem gondolkodtak el ezeken a témákon, akkor talán ennyivel is előrébb vihetem a gondolkodásukat. Utolsó kérdésként egy konkrét, nemrég történt esemény véleményezését is kérem tőlük, ami szerintem egy roppant érdekes, nem csak marketing szakmai, hanem a hétköznapi élet emberekre gyakorolt hatásának egy része.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | eseménymarketing, marketing, online marketing, vállalati marketing, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:12 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |