Kéki Márton (2024) Increasing profitability in hotels and restaurants by IT developments. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
KÉKI MÁRTON H0571O.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
JDK_2024 BSc Assessment Sheet_Kéki Márton.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (152kB) |
|
PDF
2024 BSc Assessment Sheet_Kéki Márton_Miklós_2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (304kB) |
Absztrakt (kivonat)
The essay delves into the symbiotic relationship between Information Technology (IT) and Hospitality, exploring how IT innovations are reshaping the hospitality industry. Amidst economic challenges, such as rising energy prices, hospitality businesses are compelled to innovate to maintain profitability. However, amidst adversity lies opportunity, with trends like 'bleisure' travel offering new avenues for growth. The essay focuses on the role of IT, dissecting its impact on efficiency, productivity, and the bottom line, including reservation systems, online booking, customer relationship management, and robotics integration. Ultimately, the exploration seeks to uncover the untapped potential within the intersection of IT and hospitality, envisioning a future where technology enhances guest experiences and transforms the industry itself.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Turizmus-vendéglátás (angol nyelven)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | hotels, human resource management, IT, profit, restaurants, Robots |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:11 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |