Magyarországi autópiac bemutatása a Seat és a Cupra márka kapcsán

Fazekas Donát (2024) Magyarországi autópiac bemutatása a Seat és a Cupra márka kapcsán. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat 2024 Végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat 2024 Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of KM FOSZK bírálati lap_FazekasDonát.pdf] PDF
KM FOSZK bírálati lap_FazekasDonát.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (154kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom során, szerettem volna nagyobb betekintést kapni a magyarországi autóvásárlási szokásokba. Többek között választ kaptam arra, hogy milyen autót vesznek az emberek általában, illetve, hogy kitől vásárolják ezeket szívesen? Emellett következtetéseket tudtam levonni arról, hogy mennyi pénzt tudnak autóvásárlásra szánni az évek alatt egyre fokozódó infláció mellett? A szakdolgozatom témájának kifejtésekor ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kerestem a választ. A témámat, ahogy már korábban említettem, azért választottam mert rendkívül érdekelnek az autók. A kutatásaimból kiderül, hogy a magyarok többségének nincs elég pénze ahhoz, hogy új autót vásároljanak, vagy lízingeljenek, ezért inkább a használt járművek mellett kénytelenek dönteni. Ezek mellett a gyártók dolgát is folyamatosan megnehezítik a különböző szabályozások, kötelező elemek, alkatrészek az autókban, amik miatt még drágábban kell adni az új modelleket. Azért szerettem volna az autós témán belül a Seat és a Cupra esetével foglalkozni, mert rendkívül érdekesnek és izgalmasnak gondolom, ami történik velük. Összességében a Volkswagen csoportnak sikerült egy régi márkából egy újat csinálni és bevezetni a piacra, viszonylag alacsony költségvetéssel, mivel az autók lényegi részein nem változtattak. A saját kutatásomban is erre utaló válaszokat kaptam, hogy az emberek felismerik azokat az ismertető jeleit a Cuprának, amit a cég is szeretne, emiatt magasabb kategóriákba sorolják.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: autó, autóipar, ármarketing, magyar autópiac, márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:11
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet