Melczer Nóra (2024) A Penny Market vállalati arculatának átfogó értelmezése és elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
melczer_nora_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Május 07.. Download (2MB) |
|
PDF
titkosítási_kérelem_MN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (286kB) |
|
PDF
Melczer_Nora_KM FOSZK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (222kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban azt a célt tűztem ki, hogy megismerem és bemutatom a Penny diszkontlánc vállalati arculatát, és elvégzem elemzését és értelmezését. A Penny a közelmúltban jelentős összeget költött arculatváltására, amely érintette a nevet, az üzletek elrendezését és kínálatát, mindezt a vásárlók visszajelzései és viselkedésük megfigyelése, adatgyűjtés alapján. Igyekeztem betekintést adni a cég által fontosnak tartott és kifelé, valamint a munkavállalók felé is kommunikált értékekbe, az elvárt dolgozói, vezetői magatartásba. Összehasonlítottam továbbá reklámozási gyakorlatukat a versenytársakkal. Mindhárom Magyarországon jelenlévő német diszkontlánc hasonlóképpen gondolkodik, de a vásárlókat némiképp máshogyan igyekeznek magukhoz csalogatni. Ez megjelenik szlogenjeikben, promócióikban, egyre inkább digitális platformokon zajló kommunikációjukban. A szakirodalom segítségével bemutattam, mennyire felel meg a társaság mostani gyakorlata a kommunikáció és marketing több évtizedes szabályainak és hogyan reagált a változó technológiákra, a romló gazdasági környezetre és az ebből fakadó növekvő versenyre. Hogyan lett részint többeket megszólító, részben személyre szabottabban, célzottan reklámozó a marketing tevékenység. A vásárlók nem csak alacsony árakat, vagy jó minőséget szeretnének kapni az üzletekben, hanem olyan helyen szeretnének vásárolni, ahol kulturált körülmények között tehetik ezt meg, barátságosan és előzékenyen fogadják őket, gyors kiszolgálásban részesülnek és olyan termékeket kínálnak nekik, amelyekre valóban szükségük van. Éppen ezért fontos, milyen arculattal rendelkezik egy üzletlánc, mit kommunikál vásárlói felé magáról és kínálatáról, s hogyan képviselik ezeket az értékeket a vásárlókkal közvetlen kapcsolatban álló munkavállalóik. Úgy gondolom, a szakdolgozat elején vállalt feladatomnak sikerült megfelelnem és átfogó képet nyújtani a Penny Market arculatáról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztók, marketing eszközök, Penny, rebranding, vállalati arculat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:11 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |