A közönségforgalmi büfék teljesítménye sporteseményeken a Puskás Arénában

Galambos Emese (2024) A közönségforgalmi büfék teljesítménye sporteseményeken a Puskás Arénában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of SMTSS6_PROJEKTMUNKA.pdf] PDF
SMTSS6_PROJEKTMUNKA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of KM FOSZK bírálati lap Galambos Emese.pdf] PDF
KM FOSZK bírálati lap Galambos Emese.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (240kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám középpontjában a Puskás Arénában található közönségforgalmi büfék teljesítménye, esetleges hiányosságai és lehetséges fejlesztései állnak. Kutatási kérdéseim a következők voltak: 1. A közönségforgalmi büfék kínálata, mily módon találkozik a sporteseményekre, koncertekre látogató vendégek általi kereslettel, mennyire elégedettek a kínálattal, esetleg mit látnának még szívesen a büfékben? 2. A következő kérdés, hogy mely változtatásokra lenne szükség az imént említett egységek fejlesztésére való tekintettel? Itt szeretném vizsgálni hogy a fogyasztók véleménye szerint milyen változtatásokra lenne szükség az elégedettségük növeléséhez? 3. Az utolsó kérdésem az egyik döntésbefolyásoló faktort vizsgálja. Egy teltházas sportesemény félidőjében sajnos előfordul, hogy a fogyasztóknak sokat kell sorban állni, így a sorban állás ideje milyen szempontokból befolyásolja a vásárlókat kérdéskört is szeretném körbejárni. Projektmunkám során mind szekunder és primer adatok is a segítségemre lesznek, primer adataim egy online kérdőív segítségével fogom gyűjtöttem. Dolgozatom célja fejlesztések kutatása amelyek növelik a vevői elégedettséget, így valószínűleg az üzemeltető bevételét is. Ehhez szükség van egyféle elégedettséglemérésre, amelyhez egy kérdőívet állítottam. A felmérést a Google Űrlapok (Google Forms) felületen készítettem így online lehetett kitölteni. Szakmai gyakorlatom a Rampart Public Catering Kft.-nél tölthettem, így lehetőségem volt a Puskás Arénában rendezett sporteseményeken részt venni. Egy-egy ilyen eseményen megközelítőleg 80 ezer fő fordul meg az arénában. A büfé egységek üzemeltetésével foglalkozó cég, alkalmanként 85 egységet működtet, így szinte elkerülhetetlen hogy alkalmanként 1-1, vagy esetleg több probléma felmerüljön, amely a vásárlók elégedettségét csökkenti. Ezen problémák kezelése után felmerült bennem a kérdés, hogy hogy lehetne minimálisra csökkenteni számukat, illetve a fogyasztói elégedettséget növelni, ugyanis ez közvetlen hat az egységek bevételére. Ezért döntöttem úgy hogy projektmunkám keretében ezeket a lehetőségeket szerettem volna vizsgálni, illetve felmérni hogy a sporteseményekre látogatók, hogyan látják az egységek működését, mennyire elégedettek azokkal. Számításaimhoz képest a felmérés során pozitívabb eredmények születtek. A kitöltők többsége elégedett az arénában működő egységekkel. A kínálattal a kitöltők inkább elégedettek, bár a következőket szívesen látnák még a büfékben: kávé, más típusú alkoholos italok, több féle meleg étel. A vásárlók elégedettségét növelné ha tágabb árukínálatból választhatnának, ha több figyelmet fordítana az üzemeltető a munkaeszközök fejlesztésére is, ugyanis ezzel a kiszolgálás gyorsaságát lehetne növelni, amely pozitívabb vásárlói élményt nyújt a jelen lévőknek. A sorban állás befolyása a vásárlásra tekintetében, válaszadók szerint a sorban állás ideje hatást gyakorol a vásárlásra, azonban arra a kérdésre hogy magasabb várakozási idő esetén ugyan annyit / többet / kevesebbet vásárolnak az emberek nem született egyértelmű válasz. Úgy vélem érdemes lenne a vállalatnak bővebb fogyasztói elégedettséget mérő kutatásokat végezni, ugyanis a fejlődésre mindig van igény, és a fogyasztók elégedettsége elengedhetetlen az ilyen egységek tekintetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói elégedettség mérése, fogyasztói magatartás, teljesítmény, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:10
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet