A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra

Banga Vivien (2024) A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra.pdf] PDF
A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of KM FOSZK bírálati lap Banga Vivien.pdf] PDF
KM FOSZK bírálati lap Banga Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)

Absztrakt (kivonat)

Leginkább a családomban, de a baráti körömben is észrevettem azt, hogy amikor valakinek arról meséltem, hogy marketinget is tanulok, akkor nekik egyből negatív reakcióik és véleményük volt róla. A beszélgetések közben/után megállapítottam és realizáltam azt, hogy akikkel beszéltem azoknak nem is a marketinggel van problémájuk, hanem a reklámokkal és az értékesítéssel. Megfigyeltem, hogy a két fogalommal kapcsolatban jelentős ellenérzésük van, bizalmatlansággal kezelik, megtévesztőnek, hitegetőnek és erőszakosnak tartják őket, továbbá számtalan kihatása van különböző területekre, például a marketing megítélésére is.Amikor elérkezett a pillanat és témát kellett választani akkor úgy döntöttem, hogy ezzel szeretnék foglalkozni és ezzel kapcsolatban kívánok kutatást végezni, mert felkeltette az érdeklődésem az, hogy széles körben mit gondolnak az emberek a reklámozásról és az értékesítésről. Elhatároztam, hogy megvizsgálom, hogy a reklámozás és az értékesítés negatív jellemzői hogyan hatnak a fogyasztói bizalomra, mekkora mértékben növelik az ellenszenvet, továbbá milyen hatással vannak a döntéseikre és nyitottságukra.Az előzetes feltételezésem mindkét kérdéskör esetében az, hogy az embereknek inkább negatív véleményük van és negatív tulajdonságok jutnak az eszükbe mind a reklámról, mind az értékesítésről és hogy teljes mértékben csökken a bizalmuk és nő az ellenszenvük, amikor a megtévesztő és agresszív módszerekkel találkoznak. Szerintem a kutatásom eredményei azt fogják igazolni, hogy ezeknek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatoknak rossz hatása van a fogyasztó bizalomra, a vásárlásaikra és döntéseikre is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bizalom, értékesítés, fogyasztói magatartás, marketing, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:10
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet