Banga Vivien (2024) A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
KM FOSZK bírálati lap Banga Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (238kB) |
Absztrakt (kivonat)
Leginkább a családomban, de a baráti körömben is észrevettem azt, hogy amikor valakinek arról meséltem, hogy marketinget is tanulok, akkor nekik egyből negatív reakcióik és véleményük volt róla. A beszélgetések közben/után megállapítottam és realizáltam azt, hogy akikkel beszéltem azoknak nem is a marketinggel van problémájuk, hanem a reklámokkal és az értékesítéssel. Megfigyeltem, hogy a két fogalommal kapcsolatban jelentős ellenérzésük van, bizalmatlansággal kezelik, megtévesztőnek, hitegetőnek és erőszakosnak tartják őket, továbbá számtalan kihatása van különböző területekre, például a marketing megítélésére is.Amikor elérkezett a pillanat és témát kellett választani akkor úgy döntöttem, hogy ezzel szeretnék foglalkozni és ezzel kapcsolatban kívánok kutatást végezni, mert felkeltette az érdeklődésem az, hogy széles körben mit gondolnak az emberek a reklámozásról és az értékesítésről. Elhatároztam, hogy megvizsgálom, hogy a reklámozás és az értékesítés negatív jellemzői hogyan hatnak a fogyasztói bizalomra, mekkora mértékben növelik az ellenszenvet, továbbá milyen hatással vannak a döntéseikre és nyitottságukra.Az előzetes feltételezésem mindkét kérdéskör esetében az, hogy az embereknek inkább negatív véleményük van és negatív tulajdonságok jutnak az eszükbe mind a reklámról, mind az értékesítésről és hogy teljes mértékben csökken a bizalmuk és nő az ellenszenvük, amikor a megtévesztő és agresszív módszerekkel találkoznak. Szerintem a kutatásom eredményei azt fogják igazolni, hogy ezeknek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatoknak rossz hatása van a fogyasztó bizalomra, a vásárlásaikra és döntéseikre is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bizalom, értékesítés, fogyasztói magatartás, marketing, reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:10 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |