Kosztyán Attila Tamás (2024) BEILLESZKEDÉSI LEHETŐSÉGEK Nehézségek a Kereskedelmi és Vendéglátóipari felnőttképzési oktatás Pest Megyei Börtönök körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Kosztyán Attila - Szakdolgozat DOF4IR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Archive (ZIP)
Kosztyán Attila DOF4IR Vizsgatanítások - Melléklet.ZIP Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (18MB) |
|
PDF
Kosztyán Attila PAM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (329kB) |
|
PDF
Kosztyán Attila SZO bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (525kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom azoknak az elítélteknek a beilleszkedési lehetőségeit vizsgálja, akik vendéglátóipari szakképzésben, azon belül szakács képzésben vesznek rész két, általam vizsgált intézményben. Célom ennek bemutatása, hogyan épül fel a hazai börtönök szervezete, a fogvatartottak és az intézményekben dolgozók személyi állománya, különösen az elítéltek oktatását végző pedagógusok milyen jellemzőkkel bírnak. Az elítéltek oktatása során is fontossá válnak olyan, a tanítás-tanulás folyamatában „normál” körülmények között alapvető tényezők, mint a motiváció, a személyiség hatása a teljesítményre, a lifelong learning jelentősége és szerepe az oktatásban, stb. Az elítéltek szakmai képzése egy jelentős lehetőség későbbi, társadalomba való reintegrálásuk elősegítésére, ugyanakkor felmerül az a kérdés is, hogy mennyire sikeres a folyamat? A saját primer kutatásom során az elítéltek tanulással kapcsolatos motivációi mellett ezt is kutatom, miközben igyekszem a börtönökben megvalósuló szakképzés sajátosságait minél átfogóbban bemutatni. A dolgozat gyakorlati része és a kutatás 3 fontos elemből épül fel, egy kérdőíves kutatásból, strukturált interjúkból és dokumentumelemzésből. A vizsgálat rávilágított, hogy a a felnőttoktatásnak egy sajátos szeletét képezi a büntetés-végrehajtási intézetekben folyó oktatás és szakképzés. Ennek a szakképzésnek a vállalt céljaként megjelenő reintegráció megvalósítását nehezíti, hogy az intézetekben folyó szakképzésnek számos akadályt leküzdve vagy probléma mellett kell megvalósulnia, azokhoz a szakképzési centrumoknak, az oktatóknak és a fogvatartott tanulóknak egyaránt alkalmazkodniuk. Mellékletként szeretném a figyelembe ajánlani a vizsga tanítási anyagaim /Kereskedelem és Vendéglátás Túrizmus/ kidolgozását, melyet a mellékletben találhatóak tömörített formában. Véleményem szerint problémás, hogy nem kapnak a képzés során egy reális képet arról, hogy mi vár rájuk valójában a munkaerő-piacon a szabadulásukat követően. Kulcsszavak: szakképzés, börtönpedagógia, reintegráció
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adójogszabály(ok), dolgozatok, életkörülmények, felnőttképzés, iskola, pénzügyi nehézségek, társadalmi beilleszkedés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:10 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |