BEILLESZKEDÉSI LEHETŐSÉGEK Nehézségek a Kereskedelmi és Vendéglátóipari felnőttképzési oktatás Pest Megyei Börtönök körében

Kosztyán Attila Tamás (2024) BEILLESZKEDÉSI LEHETŐSÉGEK Nehézségek a Kereskedelmi és Vendéglátóipari felnőttképzési oktatás Pest Megyei Börtönök körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kosztyán Attila - Szakdolgozat  DOF4IR.pdf] PDF
Kosztyán Attila - Szakdolgozat DOF4IR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kosztyán Attila DOF4IR  Vizsgatanítások - Melléklet.ZIP] Archive (ZIP)
Kosztyán Attila DOF4IR Vizsgatanítások - Melléklet.ZIP
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (18MB)
[thumbnail of Kosztyán Attila PAM.pdf] PDF
Kosztyán Attila PAM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (329kB)
[thumbnail of Kosztyán Attila SZO bírálat.pdf] PDF
Kosztyán Attila SZO bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (525kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom azoknak az elítélteknek a beilleszkedési lehetőségeit vizsgálja, akik vendéglátóipari szakképzésben, azon belül szakács képzésben vesznek rész két, általam vizsgált intézményben. Célom ennek bemutatása, hogyan épül fel a hazai börtönök szervezete, a fogvatartottak és az intézményekben dolgozók személyi állománya, különösen az elítéltek oktatását végző pedagógusok milyen jellemzőkkel bírnak. Az elítéltek oktatása során is fontossá válnak olyan, a tanítás-tanulás folyamatában „normál” körülmények között alapvető tényezők, mint a motiváció, a személyiség hatása a teljesítményre, a lifelong learning jelentősége és szerepe az oktatásban, stb. Az elítéltek szakmai képzése egy jelentős lehetőség későbbi, társadalomba való reintegrálásuk elősegítésére, ugyanakkor felmerül az a kérdés is, hogy mennyire sikeres a folyamat? A saját primer kutatásom során az elítéltek tanulással kapcsolatos motivációi mellett ezt is kutatom, miközben igyekszem a börtönökben megvalósuló szakképzés sajátosságait minél átfogóbban bemutatni. A dolgozat gyakorlati része és a kutatás 3 fontos elemből épül fel, egy kérdőíves kutatásból, strukturált interjúkból és dokumentumelemzésből. A vizsgálat rávilágított, hogy a a felnőttoktatásnak egy sajátos szeletét képezi a büntetés-végrehajtási intézetekben folyó oktatás és szakképzés. Ennek a szakképzésnek a vállalt céljaként megjelenő reintegráció megvalósítását nehezíti, hogy az intézetekben folyó szakképzésnek számos akadályt leküzdve vagy probléma mellett kell megvalósulnia, azokhoz a szakképzési centrumoknak, az oktatóknak és a fogvatartott tanulóknak egyaránt alkalmazkodniuk. Mellékletként szeretném a figyelembe ajánlani a vizsga tanítási anyagaim /Kereskedelem és Vendéglátás Túrizmus/ kidolgozását, melyet a mellékletben találhatóak tömörített formában. Véleményem szerint problémás, hogy nem kapnak a képzés során egy reális képet arról, hogy mi vár rájuk valójában a munkaerő-piacon a szabadulásukat követően. Kulcsszavak: szakképzés, börtönpedagógia, reintegráció

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Szakoktató

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adójogszabály(ok), dolgozatok, életkörülmények, felnőttképzés, iskola, pénzügyi nehézségek, társadalmi beilleszkedés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:10
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet