A Széchenyi Program hatása a mikrovállalati hitelezésre

Gáspár András (2024) A Széchenyi Program hatása a mikrovállalati hitelezésre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Gáspár András_DL8656 Szakdolgozat 2024.04.30 100%.pdf] PDF
Gáspár András_DL8656 Szakdolgozat 2024.04.30 100%.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Május 02..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítás.pdf] PDF
Titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (31kB)
[thumbnail of DL8656 Szakdolgozat interjúk.pdf] PDF
DL8656 Szakdolgozat interjúk.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Május 02..

Download (193kB)
[thumbnail of GáspárAndrás Szakdolgozat Bírálat.pdf] PDF
GáspárAndrás Szakdolgozat Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (301kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_ Gáspár_András.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_ Gáspár_András.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (99kB)

Absztrakt (kivonat)

Kedves Olvasó! A szakdolgozatom számomra egy névjegykártya egy bemutatkozó mely jól mutatja a szakmám iránti elkötelezettséget és hivatás tudatot. A megírása egyben egy szakmai kihívás és szakmai tudatosság is volt. Olvasása során nem egy száraz számokkal teli elemzést kívántam megalkotni, hanem egy informális tájékoztatót a szektor iránt érdeklődők számára. A tanulmányaim során sok olyan témával találkoztam, amivel már szembesültem a munkám során és mozgató eleme volt hétköznapjaimnak. A témaválasztásom számomra pontosan ezért nem volt kérdés. A hétköznapjaimhoz és a szakmámhoz is szorosan kötődik a szakdolgozatom témája. A kezdetek kezdetén, mikor a szakmai gyakorlatomat vagy a fióki munkámat végeztem éreztem, hogy az ügyfelekkel való kommunikáció, az értékesítés fókuszba helyezése egy kedvező szintér a képességeim kibontakoztatására. Immáron majdnem három éve a Raiffeisen Bank Agora központban dolgozom, mint Kisvállalati ügyfélmenedzser. A pozíciómban volt lehetőségem számos sikert elérni, több oklevelet és hálózati elismerést is sikeresen magaménak tudhatok. Többek között a Raiffeisen Bank Award of Excelence 2021 év csapata díjját, Raiffeisen Stars Club 2023. A témaválasztásomhoz is szorosan kapcsolódik egy elismerés. A 2022 évben az Év Microvállalati Széchenyi Kártya ügyletéhez az én nevem fűződik. Ezek az ismeretek élmények és tapasztalatok vezettek odáig, hogy hivatásként tekintsek a munkámra. Amikor megismerünk egy vállalkozást egy részünkben tovább visszük a megszerzett információkat tudásként, felfoghatjuk egy tanulási folyamatként is ezeket a tárgyalásokat és ügyféltalálkozásokat. Bővítjük a tudáskészletünket. Minden ügyfél tanít az adott iparágról nekünk valamit, tanulunk és fejlődünk az új ismeretek és szempontok által hasonlóan az iskolához és a különböző órákhoz. A dolgozatomban ezen ismereteket és tapasztalatokat párosítottam az egyetemen elsajátított készségekkel. A szakdolgozatom fő hipotézise, hogy a Széchényi program a hazai bankpiac legsikeresebb mikro- és kisvállalati hiteltermékévé fejlődött az elmúlt 20 év alatt. A Széchenyi termékek esetén bevezetem a vállalatok életciklusait mely segítségével betekintést nyerhetünk a vállalkozások nehézségeibe és pénzügyi kihívásaiba. Vizsgáltam, hogy hogyan is vette át a piac vezető szerepet a Széchenyi Program. Megvizsgáltam az Magyar Nemzeti Bankos statisztikák összevetésével, milyen arányban vettek fel Széchényi Hiteleket a vállalatok a piaci hitelekkel szemben. A vizsgálati módszerek között szerepel majd a Porter féle ipariági elemzés és véleményem szerint érdemes volt a magyar piacot megvizsgálni a STEEP módszerrel is, hogy a teljes összkép megvilágításba kerüljön. Ezek alapján górcső alá helyezem a magyarországi bankokat. A kutatási módszerek közül a mélyinterjút választottam. Három darab interjút készítettem el különböző bankok képviselőjével. Az interjúk célja, az volt, hogy alátámasszam a fő hipotézisemet és egy tiszta képet kapjunk a jelenlegi helyzetről, szereplőkről és szektorszereplőkről és összefüggést állítsak fel a bankok marketing tevekénysége és keresztértékesítés között. Betekintést nyújt számunkra az interjú a piaci verseny és környezet részleteibe és az egyes szereplők megközelítésére is rálátást biztosít. A bankok megközelítése és egyik piaci lehetősége hogyan testesül meg a valóságban. Az interjúk elkészítése meglehetősen izgalmas volt. Banki dolgozóként mindig izgalmas, hogy a különböző pénzintézetek képviselőivel oszthatom meg a tapasztalataimat és kérdezhetem meg őket az ő tapasztalataikról. A mélyinterjúk során azonos kérdéseket tettem fel az interjúalanyoknak melyekre készségesen válaszoltak és érdekes gyakran egybehangzó válaszok érkeztek. A kérdésekre kapott információk és az általam elvégzett kutatás összesítése és a konklúziók levonásával zártam le a dolgozatomat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: állami szerepvállalás, bank- és hitelviszonyok, bankfejlődés, banki hitelezés, banki tevékenységek, kis- és középvállalkozás - KKV
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:10
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet